klezz Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hei! har spurt om dette før men fikk ikke noe skikkelig svar.. jeg har en orginal ny overhala b230ET motor.. Den er veldig vanskelig å starte når den er kald.. Er lett når den er varm.. men jeg må file som bare det når den er varm.. har byttet kaldstart føleren.. men uten hell.. hvor kan jeg få kjøpt en HELT ny kaldstart føler? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Du har sjekka at dysa ikke er tett eller noe slikt? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Eller termotidsensoren, den som sitter aller bakerst på toppen innsugssiden. Det er denne som styrer kaldstartdysa. Edit: Det var kanskje denne du mente når du skrev kaldstartføler.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Har det problemet jeg også, må ikke stå i evigheter for å starte men litt lenger en det som er normalt. På min bil virker det som det funker å la bensin pumpa jobbe litt før jeg vrir nøkkelen helt om. Men det skal vel være konstant trykk fram til fuelrailen, så om det er en leksaje en plass og bensinen renner tilbake til punmpa, tar det kanskje litt tid før bensinen kommer fram. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Har bare prøvd å bytte den kaldstart dysen/kaldstart føleren som ligger på undersiden av innsuget... kan det være bensinfiltere som er tett? hvordan kan jeg sjekke om dysa er tett da? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Jo, men i tillegg til kaldstartdysa som sitter midt under innsuget så har du den sensoren som sitter bakerst på toppen som faktisk åpner kaldstartdysa i noen sekunder! Så hvis den ikke funker som den skal så hjelper det ikke at selve kaldstartdysa er ok. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lj_racing Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 det kan nok vera kaldstartdysa........men, det kan jo vera den enkle grunn at batteriet ditt er dårlig...siden den starter når den er varm. dynamoen ladar batteriet når du har kjørt... batteriet tappar seg kjappt ut etter ei stund.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Kaldstartdysa går jo ikke uten at motoren går da. At motoren starter når den er varm kan jo være fordi den rett og slett er varm og ikke trenger ekstra fuel for å gå.. Hvis det er noe som gjør at kaldstartdysa ikke åpner når den er kald så har den ekstra vanskelig for å holde seg gående. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 batteriet er helt nytt og det er akkurat blitt laddet opp... noen som har bilde av den andre delen som dere mener at det kan være? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg