OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Lurer på en ting med dette forsterker greiene. har to subber som jeg har fått beskjed om at må ha minst 1000wrms forsterker. begge subbene er på 4Ohm står det på dem.. Når jeg ser på forsterkere står det f.eks slik: Spesifikasjoner: »1200W RMS »4ohm: 300W x 2 »2ohm: 600W x 2 »Brokoblet 2ohm: 1200W »Frekvensomfang: 10Hz-50kHz »Dimensions: 545 x 275 x 62mm »Avsikret:3x30A Kan jeg da bruke denne forsterkeren eller er den egentlig bare på 300watt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 og mange plasser står det leverer 1200w rms i 1Ohm. Hjelper dette meg noe da? siden mine er 4ohm tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Når subbene dine er 4ohm kan du paralell koble dem slik at de blir 2ohm,å hvis du da brokobler dem på ampen din skal den levvere (ifølge papirene) 1200watt. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 ville denne foreksempel jort susen? http://www.soundmagus.com/X3200.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 koster kun 3000 hos komplett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Etter hva jeg har hørt er Soundmagus X3200 en bra amp.Billig er den også.Hvilke subber har du? Mulig den du har duger også,hvilket merke er den du har?? Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Etter hva jeg har hørt er Soundmagus X3200 en bra amp.Billig er den også.Hvilke subber har du? Mulig den du har duger også,hvilket merke er den du har?? Er rockford T1 10" dobbelspola 4 Ohm.. Den jeg har fra før er en 4 kanals som jeg har tenkt å bruke på frontsettet og hattehøyttalerene. så må ha en monoblokk uansett;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Er rockford T1 10" dobbelspola 4 Ohm.. Den jeg har fra før er en 4 kanals som jeg har tenkt å bruke på frontsettet og hattehøyttalerene. så må ha en monoblokk uansett;-) Oki,uansett så er det lurt å kjøpe den Soundmagus'en siden du slipper å kjøpe større blokk på lenge om du får tak i den =) Er jo også en fordel både for deg å subbene om du drar dem helt å fullt ut :) Det gjør du nokk helt sikkert med den,kansje ikke med den du har,men trur nokk du vil få trøkk med den du har å ja :) Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Oki,uansett så er det lurt å kjøpe den Soundmagus'en siden du slipper å kjøpe større blokk på lenge om du får tak i den =) Er jo også en fordel både for deg å subbene om du drar dem helt å fullt ut :) Det gjør du nokk helt sikkert med den,kansje ikke med den du har,men trur nokk du vil få trøkk med den du har å ja :) ja men fikk beskjed av dem på bilradiospes at jeg ikke måtte kjøre dem på forsterker mindre enn 1000wrms for da kunne jeg brenne spolene...?? men du mener asså at denne soundmagusen bør funke bra som faen? bare litt dumt at komplett ikke får den inn før 24.05.07:fuckme2: men hvordan skal jeg koble elementa med hverandre og på forsterkeren da?:drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Bare pass på hvordan du kobler dem, tviler på at den soundmagnusen er stabil med 1ohms last brokoblet (det er jo ikke en monoforsterker)... Paralellkoble hver sub til 2ohm du, og kjør en på hver kanal ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Har nå endelig fått meg ny forsterker og subber som skal bak i vectra'en, men trenger litt tips og hjelp. Jeg har fra før frontsett og hattehøytalere som jeg skal kjøre på en 4 kanals forsterker så det er greit, men når jeg kal koble opp monoblokka og subbene trenger jeg litt hjelp. Monoblokk: http://www.carreview.com/mfr/rockfor...8_1806crx.aspx Subber 2 stk: http://www.rockfordfosgate.com/produ...en_US&p_status= Så her trenger jeg egentlig hjelp til det meste =) Hvordan jeg skal koble det for å få best mulig lyd og hvor store kabler jeg trenger til dette og om det er noe annet jeg bør gjørde/ta hensyn til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Ingen av linkene du har gitt oss fungerer:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Nå då? Sub: Rockford Fosgate® - T110D4 Forsterker: Rockford Fosgate 1501bd Reviews at CarReview.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suicide666 Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Rockford Fosgate® - T110D4 På den siden du ga oss er det en link til Woofer wiring der ser du hvordan du kan koble subbene... Siter Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 sjå d ja =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg