Gå til innhold

Halve Oslo sentrum sperra av, hva er dette for noe tøv?

Ranger emnet


Ideal

Er det riktig av kommunistjævlene å sperre av halve hovedstadens gater?  

45 stemmer

  1. 1. Er det riktig av kommunistjævlene å sperre av halve hovedstadens gater?

    • Nei, de finner på nok tøv fra før av
      24
    • Ja, vi trenger flere hjerneskadde tiltak som dette
      15
    • Vet ikke, ikke interessert
      8


Anbefalte innlegg

Tidligere i ettermiddag prøvde jeg meg på å kjøre ned til Galleriet/bussterminalen.

 

Det skulle vise seg å ikke være så lett, siden purken hadde sperret av halve byen, kombinert med at lyskryssene bare blinka gult i den andre halvparten.

 

Dette resulterte i at det tok 25 minutter å kjøre strekningen Vaterlandstunnellen -> Galleriet.

 

Nå stoppet ikke jeg og spurte det enorme politioppbudet som var overalt i byen hvorfor de hadde gjort dette her, men jeg kan bare gå ut fra at dette har noen slags sammenheng med at kommunisten Jonas Gahr Støre tar i mot USA's utenriksminister Condoleazza Rice i kveld?

 

Såfall er det vel betimelig å spørre om det er rimelig overfor befolkningen at man skal sperre av halve hovedstadens gater og forårsake et uendelig kaos som gjør at folk kanskje ikke rekker busser/tog/avtaler, og kort sagt forårsaker all verdens trafikk kaos og elendighet, bare fordi at en kommunistjævel på stortinget skal ta i mot en kapitalistjævel for politisk småsnakk?

 

Om så enormt sikkerhetsoppbud absolutt skulle være nødvendig, kunne de ikke tatt den lille praten sin i litt mer landlige omgivelser ved Gardermoen, slik at det ikke ble så store konsekvenser?

Da tror jeg neppe blitzerne hadde gidda å dra ut dit for å demonstrere heller.

 

-Irritert-

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle Jonas Gahr Støre kommunist er litt som å kalle George Walker Bush nynazist. :)

 

Men rent rasjonelt sett hadde det vært mer logisk å holde toppmøtet på et sted med mindre befolkningstetthet.

 

Skal man først være redd for terrorister, og det er jo like moteriktig som Toyota Prius for tiden, må en sperre av store områder.

 

Mind you, vi er mer redd for tollere. :)

 

Oh, og nyraddisene i Blitz drar til helvetes forgård for å demonstrere mot den store satan. :P

 

Får håpe vi slipper for mye steinkasting. Kanskje apellen fra Rødt får en form for effekt. Men tross alt, for de mest radikale er jo Rødt reaksjonært og markedsliberalistisk. :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle Jonas Gahr Støre kommunist er litt som å kalle George Walker Bush nynazist. :)

 

Men rent rasjonelt sett hadde det vært mer logisk å holde toppmøtet på et sted med mindre befolkningstetthet.

 

Skal man først være redd for terrorister, og det er jo like moteriktig som Toyota Prius for tiden, må en sperre av store områder.

 

Mind you, vi er mer redd for tollere. :)

 

Oh, og nyraddisene i Blitz drar til helvetes forgård for å demonstrere mot den store satan. :P

 

Får håpe vi slipper for mye steinkasting. Kanskje apellen fra Rødt får en form for effekt. Men tross alt, for de mest radikale er jo Rødt reaksjonært og markedsliberalistisk. :P

 

Er jo helt riktig det?..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke tro at det kun er Jonas og Condoleazza som skal møtes da.

 

Sakset fra http://www.dagbladet.no : NATO-utenriksministermøtet i Oslo, med over 600 deltagere fra alle alliansens 26 medlemsland.

 

Jeg vil tro at dette møtet er faktisk ganske viktig med tanke på den videre driften av NATO og spørsmålet om USA skal få fortsette å være verdenspoliti.

 

Norge er vel en av de landene i verden som dette møtet er tryggest, og hadde det ikke vært for at det holdes i Norge tror jeg vår rolle og innvirkning på NATO hadde vært enda mindre tatt i betraktning at vi såvidt bidrar med noe i det hele tatt.

 

Ja til NATO som fortsatt hovedorganisasjon for de allierte forsvarsstyrkene, ja til USA som verdenspoliti, og ja til større militærstyrker i Norge.

 

Litt OT i forhold til at dette er et bilforum, men i forhold til viktigheten av dette møtet så får folk ta en omvei. Det skjer tross alt ikke hver da. Ikke hvert år engang. Å bo i Oslo, byen med det beste kollektivtilbudet og over 600000 innbyggere og forvente å kunne kjøre overalt med bil uten forsinkelser og høl i hue og ønsketenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo i Oslo, byen med det beste kollektivtilbudet

 

1) Digger du kollektivtrafikk er bussforumet.net et meget bra alternativ for deg

 

2) kollektivtilbudet er slett ikke så fantastisk

 

3) Bussen sto fast i samme kø som meg, så argumentet ditt er omtrent like holdbart som snøen som falt i fjor.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg digger ikke buss, men har såpass kjennskap til Oslo at jeg veit at det ikke er optimalt å kjøre bil i værste suppa.

 

2: Sa ikke at det er fantastisk, jeg sa at det er det beste i hele Norge.

 

3: Å stå i kø pga dette møtet er bare et resultat av dårlig planlegging. Bussen må kjøre ruta si, men en bil har veldig mange omkjørigsruter. Dessuten skjer et sånt møte veldig sjelden. Skal man klage over køen i Oslo så kan man klage over køene på morgenen og ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt riktig det?..

Nei. Bush er en neokonservativ, økonomisk sett markedsliberalistisk, kristenfundamentalistisk og dum. Nazist er han dog ikke.

 

2) kollektivtilbudet er slett ikke så fantastisk

Lev et år i bygdenorge uten bil, og forstå akkurat hvor fantastisk kollektivtilbudet faktisk er.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:Å stå i kø pga dette møtet er bare et resultat av dårlig planlegging.

 

Du mener det ja.

 

Kjør inn i tunnellen ved Deichman.

Du kommer da til brannstasjonen.

Der kan man enten kjøre til venstre, eller rett frem.

 

Til venstre står det biler i kø i tunnellen. Kjører da rett frem. Da kommer man til youngstorvet. Der står det bilkø nedover, og til høyre.

 

Dette fordi at kjørefeltene som går fra Deichman til rundkjøringa bak Oslo S er sperret til enkelt felt.

Rundkjøringa bak Oslo S, der du kan kjøre opp til E6, der er avkjøringa til E6 sperret.

Muligheten for å kjøre gjennom krysset ved Spektrum er også sperret.

Så kan du kombinere dette med at lyskryssene er koblet ut, og at all trafikk ledes bak Oslo City/Oslo S, og da kan du vel egentlig bare glemme det meste. Man ender da opp med en hel haug med biler som kjører i ring fra rundkjøringa bak ved Grønland, bort det ENE feltet som er åpent bort til rundkjøringa ved tunnellen som er STENGT ved Oslo city, og tilbake igjen, så fylles det på med flere biler fra andre sida av Oslo City som kommer fra dette trafikk kaoset som resulterer av disse sperringene på andre sida, og om du tenker litt mer enn du gjør så skjønner du at dette funker rimelig dårlig.

 

Med andre ord kan du planlegge så mye du bare vil, skal du noe nedi der kommer du ikke dit du skal uansett.

 

Jeg velger å tro at du stort sett ikke vet forskjell på hodet og ræva når du kommer med en slik uttalelse som dette, og at det stort sett går på din grenseløse uvitenhet at du presterer å lansere en slik teori som du gjør her.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bush er en neokonservativ, økonomisk sett markedsliberalistisk, kristenfundamentalistisk og dum. Nazist er han dog ikke.

 

Mest sannsynlig det mest geniale jeg har lest på lenge :)

 

P.S Slenger med en vits på orginal-språket. Beklager off topic.

Three Texas surgeons were playing golf together and discussing surgeries they had performed. One of them said, "I'm the best surgeon in Texas. A concert pianist lost 7 fingers in an accident. I reattached them, and 8 months later he perfomed a private concert for the Queen of England." One of the others said, "That's nothing. A young man lost both arms and legs in an accident. I reattached them, and 2 years later he won a gold medal in field events at the olympics."

 

The third surgeon said, "You guys are amateurs. Several years ago, a cowboy, who was high on cocaine and alcohol, rode a horse head-on into a train traveling 80 miles an hour. All I had left to work with was the horse's ass and a cowboy hat. Now, he's president of the United States."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stoppet ikke jeg og spurte det enorme politioppbudet som var overalt i byen hvorfor de hadde gjort dette her, men jeg kan bare gå ut fra at dette har noen slags sammenheng med at kommunisten Jonas Gahr Støre tar i mot USA's utenriksminister Condoleazza Rice i kveld?

 

Tror nok det ville sett ganske så likt ut, uansett hvilket parti som hadde styrt. Kanskje det også ville vært enda mer bevæpnet politi?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev et år i bygdenorge uten bil, og forstå akkurat hvor fantastisk kollektivtilbudet faktisk er.

 

Vet ikke helt om du skulle frem til at det egentlig er ganske fantastisk, men her ute går det buss sånn rundt annenhver dag, på det tidspunktet sjåførene selv har lyst til å komme, så det er et rent lykketreff om man står på bussholdeplassen og blir plukka opp av buss :)

 

Leste forresten noe om at det var sperra av grunnet Risbollas by-sightseeing, om det er sant vet jeg ikke, men om det er: Gi nå f*en i å sperr av og la hun bli skutt/sprengt/whatever.

 

-

Devil

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår