Gå til innhold

740 Turbo -90 (Ny radiator 9/5)

Ranger emnet


Aksel

Anbefalte innlegg

Oppdatere litt her..

 

Bilen har brukt litt olje og vann siden jeg kjøpte den.. for ca en måned siden skjøt forbruket av vann i været og jeg trodde vannpumpa lakk for var dråper under den...

Kjøpte pumpe, plugger og bensinfilter på volvo og durte hjem.. ståppa bilen hjemme og oppdaga en stråle vann ut fra mellom blokk og topp under grenrøret mellom 3ern og 4ern!

Bare å dra på volvo å kjøpe mer deler :D

Fikk skifta toppakning og andre samt vannpumpe og litt biter til fordeleren så nå er den fiks faks igjen!

 

Pengene jeg skulle bruke på morsomme ting gikk dermed med, men nå holder den en stund da (håper jeg:D)

 

Skal ikke bruke bilen så veldig mye i vinter da jeg har en 360 som funker bra til den slags bruk! 740n med etthjulstrekk og automat er ikke så kjekt i glatte bakker... slet med å komme med av jordet på parkeringa på rudskogen på julitreffet, og jeg sto i utkanten... 360n gjør det heller ikke så mye om havner i grøfta og den er fin å slure med :D

 

Har tett noen nye bilder ettersom jeg ikke hadde noen bra av den etter senking!

 

HPIM0912.jpg

 

HPIM0915.jpg

 

HPIM0921.jpg

 

HPIM0925.jpg

 

Var en tur over på "gærne" sia av mjøsa også.. Gjøvik nedi der!

09102007.jpg

 

Børsa som skal tjenestegjøre i vinter, igjen :D

Bilde230.jpg

 

Da blir det mye av dette hoho!

Bilde007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Fy F!!! for en strøken 740! :D

Jeg blir helt ødelagt her jeg sitter å sikler over bilen din.. :)

 

Som andre har sagt, ta vare på den, for denne var skjeldent pen! :D

 

Tusen takk!

 

Leta lenge før jeg kom over den... Den er så å si rustfri og uten mangler/feil!

Gjør hva jeg kan for å holde den slik!

 

Nå står den i garasjen og venter på våren!

Skal prøve å få fatt på en m90 og det som trengs for å bytte ut automaten... Går litt treigt når man går på skole og ikke har mye til inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har venstre lykteglass til 90 lyktene til over så er jeg interessert...

Fått en jævel ta en steinsprut... :Devil: er ikke tett lenger!

Kansje kjøpe hele lykta også om det skulle være det..

 

Ny komplett lykt koster vel ikke stort mer enn 1000-lappen.. :)

 

Og en så fin bil fortjener jo det! ;)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, andre glasset gikk også... får se hva jeg gjør.. men er jo så mange som bytter ut lyktene sine med 940 lykter/front så tenkte noen hadde noen i god stand.. hehe.. har tenkt på å skifte front jeg å, men dette er jo den siste modellen av 740 turbo!! tror kanskje jeg vil ha den som den er... Vanskelig å bestemme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du pusser fangerne dine, så skal det jo ikke mye "skills" til.. :P Med en boks matt svart eller 4 kommer du jo langt! :)

 

Synes den fortjener skikkelig lakk.. hehe..

hadde tenkt å lakke de i bilens farge og de list-lignende i matt svart.. samt ta speil, grill og dørlister med det samme..

blir liksom ikke helt den bra finishen med en burk..

 

Spurte en som driver med lakking, retting, plast og slik og han kunne gjøre det for 3 lapper! grei pris og har sett lakkjobber av han som er veldig gode! Han så også på bilen min og konstanterte at panser og bagasjeluke var gjenopplakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den fortjener skikkelig lakk.. hehe..

hadde tenkt å lakke de i bilens farge og de list-lignende i matt svart.. samt ta speil, grill og dørlister med det samme..

blir liksom ikke helt den bra finishen med en burk..

 

Spurte en som driver med lakking, retting, plast og slik og han kunne gjøre det for 3 lapper! grei pris og har sett lakkjobber av han som er veldig gode! Han så også på bilen min og konstanterte at panser og bagasjeluke var gjenopplakkert!

 

Bruk varmepistol på fangerne dine, da får de tilbake sin opprinnelige farge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår