Gå til innhold

Problemer med Xenon i tåkelys.

Ranger emnet


porri

Anbefalte innlegg

Har problemer med at ettermonterte xenon lys i tåkelysene bare blaffrer når alt er montert sånn det skal være. Tok å satt på et nytt ledningsnett med relè for å se om det kunne fikse problemet, men relèet bare sto å klikka. Er en golf 5 det er snakk om. Tror det er at bilen prøver å slå på pærene i bilen fordi xenon ballastene bare gir 35w istden for 55 som det skal være.

 

Noen som har noe forslag til hva det går an å gjøre for å få fiksa dette problemet.

 

-M-

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut, men du kan jo prøve å koble det nye ledningsnettet innom en egen bryter inne i bilen, altså koble det kun innom tåkelys/batteri/relè/bryter og ta styrestrøm fra parklys elns? Da burde du jo komme utenom bilens evt. system til "førstehjelp" på pærer som ikke tenner:P

 

Prøv først og bare koble ledningene rett på batteriet og se om de lyser normalt da. Slik blafring pleier å være pga gåen ballast, men hvis begge blafrer og de er helt nye så er det jo litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

vet ikke så mye om dette men hadde samme problemet med fjærnlysene i bilen til en kompis og der var det jordingen som ikke hadde ordentlig kontakt.

 

Når du får dette til å fungere så burde du justere de riktig så du ikke blender så inn i granskauen fordi disse lyktene fungerer som spredere i mange tilfeller....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Jo flere som mislykkes med dette, jo bedre. Det finnes ingen gode grunner for å ha Xenon i tåkelys, men det finnes mange veldig gode grunner for å ikke ha det

 

Amen. Jeg tror faktisk det er garasjeguden som er ute og herjer litt med alle de malplasserte xenonkitene.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får dette til å fungere så burde du justere de riktig så du ikke blender så inn i granskauen fordi disse lyktene fungerer som spredere i mange tilfeller....

 

Tåkelys, spredere, grøftelys og kurvelys er som oftest akkurat det samme, grøftelys er egentlig lys på US politibiler som lyser opp i grøftene, men her til lands kalles tåkelys for grøftelys også.

Så er ikke så rart at tåkelysa lyser som spredere.

 

Jeg irriterer meg grønn over biler som har xenon i tåkelys, har selv prøvd det, nettopp for å prøve, og lysbildet blir så på jordet som det kan bli.

Håper bilene deres brenner opp pga dette.

Xenon som ikke blender irriterer meg ikke, så vær så god på fjernlys, og gjerne på nærlys også om du får det til å funke, men spredere får du aldri bra lysbilde på med xenon uansett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnul!

Forøvrig skjønner jeg ikke hva som skal være poenget med å ha så kraftig lys i lamper som man bare skal bruke i dagslys uansett.???

Siden du ikke kjenner forskriftene for bruk av kurve/tåkelys,kan jeg fortelle deg at disse ikke kun kan brukes på dagtid.

Det er fullt tilatt og bruke kurve/tåkelys i kombinasjon med bilens nærlys ved kjøring i dårlig vær som regn,tåke etc.

Derfor er det mange som ønske sterker lys i sine grøfte/tåkelys selv om det helt klart ikke er lov med xenon som tidligere nevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår