Gå til innhold

Hva tåler en orginal m46 turbo clutch

Ranger emnet


Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler IKKE å sette inn forsterket clutch på M46-kassa hold dere til turbo-clutchen!

 

Hvorfor?

 

Jo, fordi en forsterket trykkplate gjør at kreftene overføres i mye større grad til kassa, som rett og slett ikke tåler det. En original turboclutch som slurer fanger ihvertfall opp de værste momentpeakene fra en trimmet turbomotor.

 

Snakker av erfaring med div knuste M46-kasser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsterka trykkplate og sinter på min bil med m46 kasse, og kassa tålte det helt til trykkplata knakk i tre biter.

Bytta til vanlig turbo clutch nå og det funker det veldig fint, den er bremsa til 215hk på hjula, så det skal vel gå bra det:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke begynner å clutche den, hvis du skal spinne etc, så holder det fint :)

 

hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil!

ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil!

ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på...

 

Hvis man har litt treig spool-up, og leker på en liten plass, kan det være greit å clutche.. :ass:

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du må clutch'e ut bilen for å få den til å spinne med 210 hk, kan du ikke kjøre bil!

ligger grisbreit med min 136 hk lt på asfalt, og da har du sikkert 100nm mer å gå på...

 

sier jo seg selv når du kjører med den lille homsevifta som er i full snurr bare du slepper en feit fis på'n! ;) verre med litt større vifte vettu, må ha mer eksos før ting skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en m46 clutchen i 940 turbo tåler av hester og nm

 

Kjører std turbo-trykkplate på min FT jeg, og funker som snus det, sammen med 850-lamell på Enkeltmasse-svinghjul.

 

nå passer vel ikke et M46-clutchkit til din 940... siden du har M90, med tilhørende dobbeltmasse-svinghjul etz.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har litt treig spool-up, og leker på en liten plass, kan det være greit å clutche.. :ass:[/quote

 

ev.t finne seg en større plass....

 

den lille homsevifta duger jo fint den, men istedet for å tyne gatebilene sine rundt i trafikken er det kanskje en ide å kjøpe seg en volvo orginalcup bil og få kjørt fra seg der?

 

der lærer man noe som kalles scandinavian flick på rallyspråket, eller kontrastyring på norsk. med passe fart, kontrastyring og litt pedalbruk slipper nesten hva som helst på asfalten. så slipper man å ha maks turtall, cløtching, brente lameller og manglende gir...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører std turbo-trykkplate på min FT jeg, og funker som snus det, sammen med 850-lamell på Enkeltmasse-svinghjul.

 

nå passer vel ikke et M46-clutchkit til din 940... siden du har M90, med tilhørende dobbeltmasse-svinghjul etz.

 

 

Skal bytte ut dobbeltmassesvinghjulet og sette på m46 turbo trykkplate med en disel lamell fra en 1996 mod med m90.Som har riktig antal splines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår