AudioX Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 ser etter en sierra ombygget til turbo, men lurer på litt med kor mye motoren tåler? har sett en del sierra'er til salgs som er bygget om til turbo, men kor bra e dette for motoren, klart det ikke e helt bra når en motor ikke er bygget for det, men hvilket lade trykk kan en vanlig 2.0 motor maxe f.eks? noen som har erfaring?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Er Ford-mann, og har fulgt litt med på byggeprosjektene til diverse personer + har et søskenbarn som skal bygge seg IST. Disse motorene (2,0i OHC) er stort sett skuddsikre, de tåler mye. Er mange som bygger mellom 180-200HK, men det er noen som bygger opp mot 280-300HK. Søskenbarne mitt skal prøve opp mot 250HK, da har han kjøpt inn stempler og råder til Cossie, og planene ellers er oljekjøler, IC, datasprut, toppakning (kobber eller sandwitch) ++ litt til. Men med 2 tilleggsdyser, god turbo (ikke ketchup-effekt), IC + noe småtterie som jeg sikkert har glemt er du sikkert godt mellom 160-180HK. Skal du bygge DOHC-turbo så klarer du max ca. 0,7bar på orginal motor og +-160-170HK. Men jeg ville heller ha bygget en OHC-turbo, har mye mer deler å velge mellom. Er vell ikke lov å hinte til andre forum, men der ford-gutta holder til. Der kan du få et mer presist svar, iallefall fra de som har bygget IST. Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 ka e max lade trykk på en OHC? blir det noe rundt det samme som en DOCH??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 http://www.fmcn.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Likte dette prosjektet: http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=2497&highlight=sierra Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Var en som bygde is-turbo, brukte cossie stempler og råder. Han ladet oppimot 1,85bar. Brukte jo flere deler enn bare andre stempler og råder, men det viser hvertfall at motoren tåler det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Han som ladet 1,85bar bruker cossie lager, stempler, råder, datasprut og turbo med "tilbehør." ellers er toppen og resten orginalt i motoren. En DOHC tåler ikke allverden, men det er så få som prøver. Skjer det noe så gir DOHC-folket opp. Mange som bygger seg budsjett turbo-motor bruker OHC motoren istedet for,den er også prøvd så mye at folk vet hva de vil oppnå av hester og holdbarhet, noe som er mer usikkert på DOHC'en. Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Vil du se DOHCbygg som duger så kan du surfe rundt på engelske fordsider. Ser ikke ut som om de har så mye imot å lage turbo eller kompressor på DOHC (twinky som de kaller den) der :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 syns selv det er litt kjipt at ikke flere bygger DOHC-turbo. Ja, i england er det mange skruer, er vell noen som får til turbo på DOHC'en der borte. Problemet ligger mer i de norske forumene, hvor det er få som tørr å prøve noe nytt når de kan få noe som de vet vil funke. Tar ikke alle under en kam, men er for mange av de som velger de letteste løsningene. Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 AudioX: Kan muligens grave frem noen Kåsi deler til deg om du vil. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 syns selv det er litt kjipt at ikke flere bygger DOHC-turbo. Ja, i england er det mange skruer, er vell noen som får til turbo på DOHC'en der borte.Problemet ligger mer i de norske forumene, hvor det er få som tørr å prøve noe nytt når de kan få noe som de vet vil funke. Tar ikke alle under en kam, men er for mange av de som velger de letteste løsningene. Er først og fremst toppene og deletilgangen som gjør at mange skyr unna dohc-motoren. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.