Gå til innhold

Info om gamle toyota crown

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

1970 mercedes 250 ce

1970 ford torino 429

1972 chevrolet el camino

1973 opel manta a 1900 sr

1982 mercedes 380 se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Crown er en klassiker! det er samleobjekt! er selv toyota fan og jobbet på toyota!'

Ta vare på dem! Dem er kanskje ikke så kule i utseende men når du setter deg i den så er det en spesiell følelse!

 

Erik

Bilen min: Toyota Corolla 1,6 AE92

 

Har hatt en del biler så orker ikke å skrive dem opp!

Mitt Corolla AE92 prosjekt!! Masse deler underveis! Prosjekttråd startes snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Det må være en jævlig sen 1072 modell, Raimon! http://www.crownklubben.no/ http://www.tscn.no

 

MS75

Treff2006_9.png

 

3775530977_39fdc425e1.jpg

 

japaner_treffen15_toyota_crown_ms75-560x420.jpg

 

3775530523_3a37b5e888.jpg

 

IMG_0060.jpg

MS75 er i mine øyne ett av de peneste karosseriene av alle generasjonene. :cool:

 

MS63

Black%20MS63%20Wagon%20-%20Late.jpg

 

2005cp058.JPG

Kurant motoralternativ om man ikke setter pris på gromlyden av rekkeseksern.

 

TuffMS63.jpg

 

Brochure%20Early%20001.jpg

Kilde: http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=85

 

 

 

photo.jpg

Selv om en åttitalls superduperrustdeluxe Super Saloon heller ikke er å forakte.

 

En slektning hadde slik sedan. Nedlesset med utstyr og rust. Det gjorde inntrykk. Et sted på \toyota la jeg ut et bilde av en blank svart MS110/112 med masse bling og krom og felger og shit. Den fant jeg ikke på nett nå. :| Tror det er denne:

toyota-crown-1982-1.jpgtoyota-crown-1982-1.jpg

 

Hah! Den som leter skal finne! :adolf:

toyota-crown-1982-1.jpg

Kilde: http://dubaiinmyface.blogspot.com/2007/10/days-gone-by.html

 

RS/MS50

toyotaCrownS50Wagons=001.jpg

S50 får bli et eget kapittel, en annen gang. Der er det mye Impalalalala inspirasjon. Synes jeg. :cab

 

Btw, disse særegne baklyktene sammen med den unike fronten gjorde meg oppmerksom på gamle Crowner typ S60/70 da jeg for første gang så en på ring 3 i Oslo for ti-tolv år siden. :thumb

IMG_9755_bosozoku_toyota_crown_MS61_hippari_tire_takeyari_pipes_copy.jpg

 

Bannerbit5.jpg

[submit Reply]

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

[quote name=Skody;

 

Aller først' date=' mange artige bilder!

 

Visste ikke at Toyota Crown faktisk kom som "toppare". Og det første bildet som dukket opp ga i tillegg et inntrykk av et overraskende vellykket design.. Bilen ser jo faktisk råtøff ut fra denne vinkelen! Dog med et noe flatt bagasjelokk..

 

MS75

Treff2006_9.png

 

Noe som dessverre viste seg å stemme sett fra en annen vinkel...

 

3775530977_39fdc425e1.jpg

 

Er det mulig å gjøre en såpass stor og lang coupe så butt og stutt.. Bilen ser jo totalt usymetrisk ut, og nok et eksempel på en helt mislykket coupe/HT fra Japan.

Men Crown har jo en del stilige designelementer som gir et inntrykk av luksusbil, selv om det ser noe uryddig ut..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*f9z* (hvor er kvinnesmileyen til henne når jeg behøver den?!) Jeg må om enn noe motvillig gi deg rett i det. Jeg har sagt det før og jeg sier også det noe motvillig igjen at; Datsun og Mazda har generelt flere vellykkede design på samvittigheten. Spesielt er jeg svak for lys- og lyktekomposisjonene dems.

 

Jeg har sågar drømt om en egen bok som tar for seg kun designstudier i form av bil-lamper. Tatt for seg en modell og fått frem forskjellene fra år til år. Sammenlignet f.eks Mustang og Celica år for år. Konkave vs konvekse stående baklamper. Hvor har Carina TA12 og Skyline C110, C211 og R30 sine baklamper fra? Drev BMW og spionerte på Ford sine Cortina mk1 baklamper eller var det omvendt?

 

Nei nå sporer jeg grundig av (igjen) i sumarnatta. Den skal ikkje søvast bort. Har jeg hørt...

 

EDIT: mk1 Granadadada coupe (vriåtter) står også høyt i kurs hos meg! :thumb Den har har deilige former, og når jeg tenker meg om har både den og Toyota Corona/Mark2 etc nokså smekre baklamper. *sikle*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår