Gå til innhold

Park brems lyset i dash blinker

Ranger emnet


SierraTyphoon

Anbefalte innlegg

Lurer på en liten ting her...

 

En dag jeg var ute å kjørte litt, så kommer det plutselig 3 pipelyder fra bilen, samtidig som parkerings-bremselyset i dashbordet starter å blinke.

 

Hva kan være galt?

 

I følge instrunsjonsmanualen så står jo det at det kan være pga for lite bremsevæske, slitte klosser eller feil med bremsesystemet. Jeg vet at det ikke er noen av de 2 første forslagene, så det må i så fall være noe galt med bremsesystemet, men hva? Bremsene fungerer helt som normalt, og abs'en virker også som den skal.

 

Dette har pågått i ca en måneds tid nå, av og til kommer denne feilen, av og til kan jeg kjøre i flere dager uten at den skal komme...

 

Tips?

 

Edit: Det er forresten snakk om en '97 A6 2,5tdi, 177000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være helt sikker, er det (P) som lyser, eller (!) ?

 

jeg kan med 98% sikkerhet si at det er (P) som blinker, men jeg har ikke tenkt over det noe mer enn at park.bremselyset har startet å lyse...

 

Kan godt vere dorlig kontakt ut ved kontakten til følerne til klossene vis det er det på den.. ikke noe uvanelig problem

 

Det er godt mulig det kan være noe slikt, kan jo på en måte tyde på det i og med at det bare kommer av og til, takker og bukker for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan med 98% sikkerhet si at det er (P) som blinker, men jeg har ikke tenkt over det noe mer enn at park.bremselyset har startet å lyse...

 

Hehe, de to prosentene var jammen det sterke gitt... Det er visst (!) som blinker ja... Nå startet det å blinke akkurat i det jeg kjørte over en liten hump i veien, kan vel tyde på dårlig kontakt en plass det ja?

 

Hvis det skal være feil i bremsesystemet, noen som vet hva det kan være i så fall? Bremsene virker jo som normalt...

 

Edit: Ja jeg Vet at det er nok bremsevæske, og nivået synker ikke heller så det er i hvert fall ikke lekasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er (!) som lyser, og ikke (P) har det ingenting med håndbrekket å gjøre. Og hvis det ikke lyser (O) så har det heller ingenting med slitasjevarsler å gjøre. OG, hvis du heller ikke har noe ABS-lampe som lyser.. Nei da er det ikke ABS-følere heller :P

 

hehe, ja da vet vi i all fall noe av hva det ikke er...

 

Missa litt der, to lamper altså, men hva med bryteren for lite bremsevæske på beholderen. Ta av kontakten der, og se om det gir seg da

 

Det skal jeg sjekke, men det er bare 1 lampe som blinker, og det er (!)

 

Tenker jeg skal ta å sjekke kontaktene på bremseklossene litt senere når jeg må bytte om til sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet med min bil, og det lampa kommer og går litt, og av og til er den der kun når jeg kjører over dumper i veien. Jeg hørte med han på verkstedet og han sa det var en bryter eller kobling eller noe foran som var knekt, så det var ikke noe å bry seg om, men det er selvfølgelig sykt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet med min bil, og det lampa kommer og går litt, og av og til er den der kun når jeg kjører over dumper i veien. Jeg hørte med han på verkstedet og han sa det var en bryter eller kobling eller noe foran som var knekt, så det var ikke noe å bry seg om, men det er selvfølgelig sykt irriterende.

 

Men du fikk ham ikke til å forklare hvor den var/evt vite hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg hadde bytta alle bremselangene nede ved bremsene, fordi den ene hadde sprukket også skulle jeg dra til fjels, men jeg skal hjem 12.mai så jeg kan høre med han etter jeg er kommet hjem, hvis ikke du har funnet ut av det.

 

men han sa det ikke var noe farlig, bare at det blinka...

 

men er det ikke bare å følge ledningene fra bremseveskebeholderen rundt omkring i motorrommet og satse på å se prøblemet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår