Gå til innhold

Bytte turbo i 740 tic

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

Hei! har akkurat bytte ut forgasser volvo'n min mot en Volvo 740 tic.. er helt ny motor i den som kunn har gått 11mil siden fulloverhaling.. den er så sabla tungstartet! jeg må sitte å file i mange minutter for at den skal starte.. men når den først starter så går den og går den.. forrige eier sa at kaldstart føleren kanskje var grunnen så jeg fikk med en ny men har ikke prøv den enda.. hjelp?

 

En ting til..

turbo'en begynner også å bli litt slitt så lurte på hvilken turbo det egentlig er jeg har? Det står Garret på den, er det Garret T3? Hvor mye koster det å overhale den eller eventuelt å kjøpe ny?

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hvor sitter isåfall kaldstart dysen da? har nettopp fått bilen så kan ikke noe om innsprøytningsmotor enda:P hehe, alt er så mye enklere med forgasser.. hehe.. kan det være noe annet da?

 

Den sitter vel på innsuget. Mot toppen, og litt ned.. Har du den, så ser du den lett.. Kan være litt kronglete å komme til, lednigner og slanger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til..

turbo'en begynner også å bli litt slitt så lurte på hvilken turbo det egentlig er jeg har? Det står Garret på den, er det Garret T3? Hvor mye koster det å overhale den eller eventuelt å kjøpe ny?

 

prøv og søk litt.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har akkurat bytte ut forgasser volvo'n min mot en Volvo 740 tic.. er helt ny motor i den som kunn har gått 11mil siden fulloverhaling.. den er så sabla tungstartet! jeg må sitte å file i mange minutter for at den skal starte.. men når den først starter så går den og går den.. forrige eier sa at kaldstart føleren kanskje var grunnen så jeg fikk med en ny men har ikke prøv den enda.. hjelp?

 

En ting til..

turbo'en begynner også å bli litt slitt så lurte på hvilken turbo det egentlig er jeg har? Det står Garret på den, er det Garret T3? Hvor mye koster det å overhale den eller eventuelt å kjøpe ny?

 

hva ligger det i "fulloverhalinga"? Håper for all del han har bytta råder når han har hatt den opp.

 

Den føler'n dere snakker om vil gjøre at motoren går generelt veldig ujavnt også på varm motor, men bytt den så er mye gjort. Føleren sitter rett mellom veivhus-ventilasjonen og innsug... i bunn av toppen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva heter den følern????.....trur kanskje den er gåen på min motor også se.... for jeg pleier å dra ut "kontakta" te kaldstarts dysa.....ellers bruker den 5 liter på mila når jeg kjører...og den går ujavnt på tomgang

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva heter den følern????.....trur kanskje den er gåen på min motor også se.... for jeg pleier å dra ut "kontakta" te kaldstarts dysa.....ellers bruker den 5 liter på mila når jeg kjører...og den går ujavnt på tomgang

 

det er bare temparatur-føleren til innsprutet....(føleren til instrumentet er helt separat og uavhengi av noen som helst elektronikk) sier ifra til hjernen om motoren er kald/varm. sier den at den alltid er kald, vil alltid kaldstarts-dysa stå å gå. Står den i varm, så skrus kaldstarts-dysa av.

 

Trur den skrur av kaldstartsdysa når motoren blir 30 grader eller no.

 

På biler uten kaldstarts-dyse, kjører heller samtlige 4 dysene "dobbel" syklus...dvs, dysene spytter fuel 2 ganger på en rev, istedenfor 1 som er vanlig.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår