Gå til innhold

frontruteskifting og tvilsomme metoder for skifting

Ranger emnet


Lionstar

Anbefalte innlegg

Hadde en bil for å skifte frontrute og de klarte og mose rute skikkelig, det ser ikke ut som de har demontert trekket ved A stolpen, siden det etter at de alt har hatt bilen 3 ganger for å fjerne glass fortsatt er masse glass på innsiden av A stolpe trekk, innenfor plastsider, taktrekk, dashbord, motorrom, ja til og med hanskerom.

 

Hvilke metoder brukes for å skifte rute på A6, bortsett fra å bruke tråd?

 

Jeg er sikker på at det er en annen metode som er brukt, siden A stolpetrekket ikke hadde vært demontert og siden han som skiftet rute svarte så unnvikende på spørsmålet mitt om hvordan jobben var gjort, og de andre på verkstedet sa det var brukt tråd (som alltid). Nesten sikker på at det er brukt en metode for å spare 5 minutt eller lignende. Hvilken metode?

 

La meg legge til at de og bulket panseret, og ripte opp A stolpen, men det er ord mot ord, så jeg kommer ingen vei med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bruker normalt en kniv som står i 90 grader vinkel..

det er normalt ikke nødvendig og demontere interiør..

 

men å mose ruta er jo litt unødvendig da.. hender det er nødvendig, men da er det på grunn av at limet som holder ruta sitter mer enn normalt. men på en audi så skal det ikke være nødvendig. limet som holder den ruta er veldig lett å skjære i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bruker normalt en kniv som står i 90 grader vinkel..

det er normalt ikke nødvendig og demontere interiør..

 

men å mose ruta er jo litt unødvendig da.. hender det er nødvendig, men da er det på grunn av at limet som holder ruta sitter mer enn normalt. men på en audi så skal det ikke være nødvendig. limet som holder den ruta er veldig lett å skjære i..

 

Har det noe med temperatur å gjøre? Satte bilen dit dagen før, og den sto ute over natta. Ganske irriterende, og de sier de har brukt tråd, men da har de altså brukt kniv, gir det større risiko for rutemosing enn tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe med temperatur å gjøre? Satte bilen dit dagen før, og den sto ute over natta. Ganske irriterende, og de sier de har brukt tråd, men da har de altså brukt kniv, gir det større risiko for rutemosing enn tråd?

 

jo varmere det er jo mer seigt er limet...

problemet med å bruke tråd er at det er større sannrynlighet for og ødelegge taktrekk osv...

så det dem antagelig har gjordt er å knuse ruta skikkelig for og få tråden til og komme mellom rute og karosseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har skiftet mange frontruter i jobben min, og jeg har aldrig demontert interiørtrekk... hvis man viser normal forsiktighet, skal ruta komme stort sett hel ut av hullet sitt... noen knas blir det stort sett, men da på utsida... jeg bruker mest kniv, da dette er enda sikrere for interiøret enn tråd... tråd kan lett skade interiør, men med forsiktighet, går dette også veldig bra.. Tråd er en genial måte å skjære ut ruter på... man legger vanligvis setetrekk i setene, og støvsuger før man setter inn den nye ruta.. uhøvelig å få glass i seter og klær!!!

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår