Naila Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Ska skifte bakhjulslager på brakka mi etterhvert. Lurte på om det er mye jobb og evt om det er noen tips og triks jeg burde vite før jeg setter i gang? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 er ikke så mye jobb det.. må jo ut med stikkakslingen,men det går fint.. så da er det bare begynne å skru deg innover..:hjul,bremsekalipper,bremseskive,bremsebånd, å da gjennstår vel bare fire 17mm skruer om jeg ikke tar helt feil.. da er det bare å ut med stikkakslingen å skifte lageret.. skifting av selve lageret vil jeg si går ganske fort.. lykke til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Er ikke lagret "krympet" på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 er en sånn ring som er krympa på ja, regner med det er likt på 240 som 7 og 940. jeg gikk inn på volvo, så har de ei "spesial" presse som de flekker den av med. karen sa det gikk med et par tonn(ikke sør meg åssen dette har foregått, hadde sett for meg alt reiv seg ved så stor belastning, men akslingene er jo herda så...) så det er hvertfal mitt råd til deg, la de på volvo få ta jobben på stikkakslingene, resten er for children Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 med en vanlig liten verkstedpresse så er det null problem å pressa av og på disse lagrene her... Hvis det er som på 900 serien så er lagrene på biltema like de som de selger på volvo.. til en helt annen pris.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Du presser jo ikke av lagerbanene da.. Du tar bare en vinkelsliper å skjærer ned i lagerbanen så dypt du kommer uten å skade lagerleia eller stikkakslinga da også tar du en meisel og klinker til den i sporet du har skjært så sprekker den og da er den løs... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 ja jør det slik AC sier.. slik sa de til meg at jeg skulle jøre det da jeg sporte på volvo:) naila, bare si ifra om du trenger hjelp til å bytte dem:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 jeg presset både av og på.. Ikke noe problem.. Men så lagde jeg en to delt sak for å komme til på baksiden av lageret så jeg hadde noe å presse mot.. Men greit å dele med spor og meisel.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 ja jør det slik AC sier.. slik sa de til meg at jeg skulle jøre det da jeg sporte på volvo:) naila, bare si ifra om du trenger hjelp til å bytte dem:) Yess, i'll let you know:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg