Gå til innhold

motoren min går dårligt, Audi v6 - 2.6

Ranger emnet


cossiehovland

Anbefalte innlegg

har vært uten bil en stund nå, pga utbedringer på eksos fronten...

Før jeg satt bilen inn på skolen hadde jeg det samme problemet,

bilen fusker, den lager en slags hveselyd og motoren sliter med å komme over 4000 rpm :( den går rett å slett som ett dass :O :hvaskjera

 

egentli tipper jeg dette er en liten bagatell som kommer til å koste meg dyrt for å finne :P hehe

 

håper noen kan komme med innspill.. går Vk1 bil, så har bra utstyr på skolen og.. sjekke litt mer på bilen i morgen på skolen hva dette kan være.. jeg har en 150 hester. å da skal den gå som en :P hehe

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært uten bil en stund nå, pga utbedringer på eksos fronten...

Før jeg satt bilen inn på skolen hadde jeg det samme problemet,

bilen fusker, den lager en slags hveselyd og motoren sliter med å komme over 4000 rpm :( den går rett å slett som ett dass :O :hvaskjera

 

egentli tipper jeg dette er en liten bagatell som kommer til å koste meg dyrt for å finne :P hehe

 

håper noen kan komme med innspill.. går Vk1 bil, så har bra utstyr på skolen og.. sjekke litt mer på bilen i morgen på skolen hva dette kan være.. jeg har en 150 hester. å da skal den gå som en :P hehe

 

2,6 e ikkje so forferdeli spreke, men bør no vell gå bedre en so,

lyse nåke feil melding i displaye, sånn motorteknisk feil, so kan du no ta en diagnose test å finne ut om der e følare eller slikt som har begynt å ta kveld,

skjekk også luftfilter vist det ikkje har vår skifta, kanskje bensin filter også

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en slange fra gasspjeldet til den svarte innsugningsboksen som var helt råtten, det forklarte den hvese lyden, har fiksa det, MEN, den suger skikkeli luft fra gasspjeldet, når jeg vrir på spjeldet, slik att bare det minste åpner seg så hørest det ut som den suger falsk luft

 

det skjer ikke noen ting over 4000 rpm, dra kraften er veldi dårli og ikke noe forskjell fra litt gass til full gass... den bare fusker over 4k rpm.. skal en tur til Møller idag, har noen bekjente der.. høre om hva som kan være problemet... viss det er tett katalysator så bare erstatter jeg denne med ett rør :P ;)

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på møller, hatt diagnose... ikke noe feil der, så jeg har testa plugg ledningene, dem va på 6k ohm hvær.. så neste mann ut blir katalysatoren...den skal erstates med ett rør :P skal kjøpe inn rørdeler i 2,5" eller 3" tror det blir 2,5 med ett 3" utblås :P funker ikke det så skal luftmende/masse måleren til pers

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg delt katalysatoren, første så kom ot va 2 baller.. av dette stoffet som er inni, slo ut alt som var i den :P sveiste igjen, monterte, og bilen går nå som ett skudd...

 

Konklusjon::!! katalysatoren var tett

 

koster det mye med en ny en, jeg tenker da på eu og diverse godkjenninger

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår