lars y Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Hjallo! Jeg har nettop kobla opp et anlegg i bilen min, en Chrysler Neon. Problemet mitt er at når jeg skrur opp lyden, så røkker det i bilen når bassen slår! (som om tennpluggene ikke får nok strøm eller noe) Skjønner ikke helt hva som er problemet, batteriet skal være ganske bra, og bilen jeg har hatt samme anlegget i før hadde jeg ingen problemer med, jeg har tilogmed pussa batteripolene. Forsterkeren er på 1100watt og bassen er på 700watt. Det eneste jeg kan tenke meg er at plussledninga til forsterkeren kan være litt for tynn, (trur den var 25mm2 eller noe) men dette skulle vell ikke få bilen til å "dø ut" hver gang bassen slår?... takker for svar. Mvh. Lars Y Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Når bassen slår trekker forsterkeren store mengder strøm, å dette må komme fra dynamoen så den vil plutselig bli veldig tung å drive så da går det utover motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 aha! så det kan tyde på at dynamoen bynner og bli dårli? Har aldri hatt noe lignendes problem når jeg hadde samme anlegget i golfen min... Hadde faktiskt større anlegg ved en senere tid i golfen også... Men jeg har målt dynamoen da, og den lader 14,4volt ved litt turtall. Edit: Forresten, når jeg basser opp når jeg kjører på kvelden så blinker det også i frontlyktene mine :P Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 aha! så det kan tyde på at dynamoen bynner og bli dårli?Har aldri hatt noe lignendes problem når jeg hadde samme anlegget i golfen min... Hadde faktiskt større anlegg ved en senere tid i golfen også... Men jeg har målt dynamoen da, og den lader 14,4volt ved litt turtall. Edit: Forresten, når jeg basser opp når jeg kjører på kvelden så blinker det også i frontlyktene mine :P oppgrader ledningsnett, batteri og eventuelt kondensator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Du kan ha mindre motor effekt til overs en i golfen ;) kansje dynamoen er mindre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 oppgrader ledningsnett, batteri og eventuelt kondensator jaha? Hvorfor ledningsnettet? det har jo ikke noe med forbindelsen mellom batteri og forsterker å gjøre... btw. ledningsnettet: mener du alle ledningene som går igjennom sikringstavla, releer og tenninga og alt det raklet der? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 jaha? Hvorfor ledningsnettet? det har jo ikke noe med forbindelsen mellom batteri og forsterker å gjøre... btw. ledningsnettet: mener du alle ledningene som går igjennom sikringstavla, releer og tenninga og alt det raklet der? nei, slapp av! Ledninga fra dynamo til batteri, husk å sett på større minus ledning fra batt til chassiset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 nei, slapp av! Ledninga fra dynamo til batteri, husk å sett på større minus ledning fra batt til chassiset. okej, det kan jeg gjøre:) Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo ST200 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Har hatt samma problemet med blinking og rykking ved full guffe på musikken. Gjorde følgende: byttet jordledning til en grovere fremme mellom batteri Chassi, bytta dynamo (min ladet litt ujevnt) Og koblet på en 1.5 farrads kondensator bak. Da forsvant alt som heter blinking og rykking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 aha! taker!!:D Hmm, mondeo ST200: er bare nysgjerrig, men ble det no bedre lyd når du fikk fiksa det her da? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phingoc Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 sett på kondensator på anlegget.. da skal det meste være løst tror jeg. anbefales også å kjøre større jordledning fra batteriet til chassis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 kan bli bedre lyd... spørs hvor mye den trekker.. men i dette tilfelle så trur jeg nok det vil bli bedre Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 ja, nå har jeg da satt på en større jordingsledning mellom batteri og chassi (30mm2) men det hjalp ikke noen ting... Kan det hende jeg trenger større batteri? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Tror nok det har med at dynamoen blir maks belastet i ett lite sekund å da vil det gå direkte utover motoren. Tror nok en kondensator vil gjøre nytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 ja, nå har jeg da satt på en større jordingsledning mellom batteri og chassi (30mm2) men det hjalp ikke noen ting... Kan det hende jeg trenger større batteri? Har du automatkasse og aircontition? Kan være atdynamoen din er for liten og/eller at ladereleet er kaputt. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg