Gå til innhold

E36 318is m-tech induvidual coupe hobby prosjekt

Ranger emnet


speedyracing

Anbefalte innlegg

Jeg kjører piggfritt og er kjempefornøyd :) Men la nå ikke dette bli en diskusjonstråd om dekk da ;) Er gått lit offtopic her nå ;)

 

Har du montert hjula på bilen nå? :)

 

veldig offtopic ble detta....

 

jepp har montert hjula og jeg ble veldig fornøyd med resultate. fikk en liten "face lift" di felgene :P

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 343
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:heyyou: åssen felger har du på vinterdekka dine :)? håper ikke på stål felg. jeg kjøpte meg iallefall noe billige alu felger. bedre en ruste stål hehe.

 

legg til bilde :D:d

 

 

hart org, felger 16 tom 55 205 dekk hakka 4 pigg det ligger jo opp til flere bilder av felgene her....

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kontroll på vinterføret, har ikke med om du har pigg eller ikke pigg. Eneste gangene pigg er kjekt er når det er isete på veien før saltbilen har rukket kjøre der. I det milde vinterklimaet vi har her nede, med bare veier om vinteren pga salting, er piggfritt optimalt. Dessuten ar ikke piggdekk noen særlig funksjon når det er 10-15 cm snø på veien. Å kjøre med piggdekk på bar asfalt, slik folk i Vestfold gjør idag, er iaf ikke trygt. Dessute støyer det og river opp asfalten slik at veiene blir jævlig sporete og sølete.

Lufta blir også sinnsykt farlig å puste inn pga støv.

 

Og JO, bilen min slipper med piggdekk...den slipper på alt slags føre den faktisk. Slipper DIN på tørr asfalt? ;)

Rallybilene kjører vel ikke på asfalt heller.. Siden du blandet inn rally.

 

står ikke stille og spinner på tørra men får bilen til og ligge breit med sommer dekka.

 

nei rally bil har man løyper til stakkar trodde du viste det... og det var vell strenkt tatt VINTER FØRE vi prata omm siden du blander det

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke får å dra det opp igjen men hvis du har liggi mye sidlengs for eksempel tatt flere runder i en rund kjøring for eksempel.. vil du fort legge merke til at der du har kjørt over samme sted flere ganger blir det glatt polert snø/is.. føler det da ER vits med pigg...

min far hadde pigg frie vinter dekk en vinter (østvold) kjørte opp en isete bakke.. hadde ingen mulighet til å snu på toppen så jeg måtte rygge ned.. og jeg rygga så merka jeg bilen skle fortere en jeg rygga så jeg smeller på bremser i håp om å stoppe Men det hjelper ikke så da sklir jeg inn i en snø/is haug og ødelegger bak fangeren på bilen hans. så kjørte jeg samme sted dagen etter med min 190 med pigg dekk.. da gikk det hvist fint å rygge gitt.

 

vinter føre = snø is og holke..

på 10-15 cm med snå har ikke piggene noen funksjon nei.. men det er da gummi på de også.. du ser ikke mye forskjell på et pigg fritt å et pigg dekk (bortsett fra piggene) de er omtrent like myke også..

jah det sliter mere på veien.. men jeg betaler da 2800kr i året for å kjøre på den så da må jeg vel få lov til å slite litt også..

når vi snakker om miljøet. vi med 140hk+++ som diskuterer om det er best å sladde med pigg eller piggfritt er vel ikke veldig miljøvenlige fra før er vi??

jeg har ikke dævva av noe asfalt støv enda...

jeg kjører pigg fordi jeg klarer å kjøre med pigge lyden på asfalt og fordi jeg bryr meg mere om kjøre egenskapene til dekket på is snø å holke.. en på våte veier.. på våte veier har jeg grep nok uansett..

hvis du kjører rally på en skog vei jah grus, også er det 10 cm med hard pakka snø oppå.. er det da noe forskjell å kjøre der i forhold til et sted hvor det er asfalt under 10 cm med hard pakka snø?

rally gutta bruker pigg fordi det fungerer best på vinterføre..

og DR.S Jah min slepper på alle fører den vått, tørt, is, grus og snø.. handler bare om innsats..

 

ikke får å spraye ned med offtopic men jeg fikk aldri noe sjangse til å forsvare meg..

 

og til dere somn kjører pigg fritt.. kjempe bra, gjør det det er mere behaglig, også på tørre å våte veier er det bedre grep også.. men vinteren for meg er å ligge sidlengs.. så derfor kjører jeg pigg

men hvor mange pigger som blir igjen til slutt er uhvist :P :blah: :blah: :blah:

:hondakick

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags drittdekk du har testa ;)

Jeg har hatt slitte piggfrie, og ja, det er skummelt..

 

Jeg forstår ikke hvordan en moderator kan fortsette å skrive offtopic innlegg i en tråd der trådstarter har gitt beskjed om at han ikke ønsker flere unødvendige innlegg. Ta nå heller opp diskusjonen i dekktråden trådstarter har laget og rydd heller litt i tråden til karen her ;)

 

 

Speedyracing: Du får legge ut bilder av vinterhjulene på bilen :) Spent å se hvordan det passer sammen med det sorte panseret :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags drittdekk du har testa ;)

Jeg har hatt slitte piggfrie, og ja, det er skummelt..

 

slitte hakka 4 pigg fri ;) hadde vært ok om du rydda litt opp i tråden her angående dekk osv. morsom diskusjon men ble litt mye tull

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lenge siden jeg har opp datert her inne men, går syke meldt nå og har masse tid til overs... så har fiksa litt små ting på bilen,

 

har bytta ut venstere dør trekk for di jeg har greid og ødlegge hånd taket på det andre dør trekke...

 

satt inn 4x h7 xzenon lock perer (blå). (det var jævelig køddent siden jeg her gips på vestere hånd hehe..)

 

fiksa lyset i hanske rommet så nå virker det også det var bare dorlig kontakt...

 

så har jeg henta meg en riger vinge fra bs. som blir montert etter jeg får lakert den.

 

har ikke batterier til kamera så legger ut bilde senere.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår