88-Rav Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ja, nå sitter jeg her og vurderer sterk og ansakffe meg en slik en. Må si at jeg tidligere har vært heller skeptisk til 240, men håper nå på litt posetive og negative sider med 240 eller volvo generelt. Har tidligere kjørt mercedes, og her tenker jeg ikke så mye på hvor mye motoren går, hvordan er dette med volvo? noe spesielt jeg bør se etter? ang rust, osv. Modell? Hva gjelder her? Er bilen til å store på ?:) Håper på litt inspill ang alt egentlig. Takk på forhånd. Siter - Mvh Rune.A. 1995 - MB 250D 1989 - MB 230E 1984 - MB 190E Folk med hjerne, kjører stjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ja, nå sitter jeg her og vurderer sterk og ansakffe meg en slik en.Må si at jeg tidligere har vært heller skeptisk til 240, men håper nå på litt posetive og negative sider med 240 eller volvo generelt. Har tidligere kjørt mercedes, og her tenker jeg ikke så mye på hvor mye motoren går, hvordan er dette med volvo? noe spesielt jeg bør se etter? ang rust, osv. Modell? Hva gjelder her? Er bilen til å store på ?:) Håper på litt inspill ang alt egentlig. Takk på forhånd. Kvalitetsmessig er volvo hakket bedre enn mercedes hvis man ser bort i fra motorene hvor mercedes har vært overlegne på 80tallet. Har selv hatt mercedes og dem har noe sjør elektronikk, mange dumme karosserihulrom som fort ruster og problemer med kondens. På en 240 bør du se etter rust i batterikasse, reservehjulsbrønner, gjerne bak kanallistene og inni dørene. Hør etter ulyder ved gasspådrag, kan ofte være slitte bakakselforinger. Sjekk håndbrekk. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Positive siden med 240 er at det er mange av dem, og du kan så og si bruk de fleste delene fra 77modell om du har en 92mod 240 for å si det sånn. Reserverdeler koster halvparten av det du ville betalt på en MB Lett å trimme, billigt å kjøpe trim Veldig LETT å skru på, som lego nesten :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 For ikke å glemme rust i hjulbuer, under førersetet. Den modellen som ruster mest er visstnok 86 modellen, ettersom jeg har hørt. Så ville jeg kjøpt en med innsprøytning, og ikke forgasser, sparer mye bensin da. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Motorne sånn ellers bare går og går egentlig, bare gi den en oljeskvett nå og da, så putrer det og går til evigheta gir seg. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88-Rav Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Takk for alle svar, sitter på utkikk nå ;) Siter - Mvh Rune.A. 1995 - MB 250D 1989 - MB 230E 1984 - MB 190E Folk med hjerne, kjører stjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 kan jo bare legge til at en kammerat av meg har kjørt 790,000 med sin nå. originale motorn å gearkassa men bakaksel blei bytet ut etter en del herjing. så dem er ganske så seie disse bila..:D Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 holl deg unna k motor! har jeg rett? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 k maskina er fin så lenge den funker men begynner de å fucke er de bare å bytte over til a gasser å insug Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 230f! Bensingjerrig og fin motor :) sitter på sene 89 og oppover såvidt jeg vet... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 88 og noen 87 også. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Ruster ikke 240 rundt bakvinduet og? K-motoren kom vell i 87 om jeg ikke tar helt feil, det er en motor du ikke bør kjøpe. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Gå for bil med LH2.4, altså rundt 89 og nyere. Hvis det ikke er nøye går du for før 86 (da får du flatpanser) :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 K-motor gjelder 87-modell (altså fra sent i 86) og delvis 88. F-motor hører i prinsippet sammen med katalysator, dvs at den er obligatorisk f o m 89-modell, svært vanlig på 88 og forekommer på 87. Rust rundt bakvindu må vel først og fremst være et problem på stasjonsvognen, eller hva? Baklukene ser i hvert fall ofte ganske ille ut. 90-tallstypen, som kjennes igjen på større bakrute, er bedre i så måte. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Gå for bil med LH2.4, altså rundt 89 og nyere. Hvis det ikke er nøye går du for før 86 (da får du flatpanser) :) kompis av meg har 86 mod og den har snute.. hmm Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.