Gå til innhold

Kjøp av 240, noen råd?

Ranger emnet


88-Rav

Anbefalte innlegg

Ja, nå sitter jeg her og vurderer sterk og ansakffe meg en slik en.

Må si at jeg tidligere har vært heller skeptisk til 240, men håper nå på litt posetive og negative sider med 240 eller volvo generelt.

 

Har tidligere kjørt mercedes, og her tenker jeg ikke så mye på hvor mye motoren går, hvordan er dette med volvo? noe spesielt jeg bør se etter? ang rust, osv. Modell? Hva gjelder her?

Er bilen til å store på ?:)

 

Håper på litt inspill ang alt egentlig.

 

Takk på forhånd.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå sitter jeg her og vurderer sterk og ansakffe meg en slik en.

Må si at jeg tidligere har vært heller skeptisk til 240, men håper nå på litt posetive og negative sider med 240 eller volvo generelt.

 

Har tidligere kjørt mercedes, og her tenker jeg ikke så mye på hvor mye motoren går, hvordan er dette med volvo? noe spesielt jeg bør se etter? ang rust, osv. Modell? Hva gjelder her?

Er bilen til å store på ?:)

 

Håper på litt inspill ang alt egentlig.

 

Takk på forhånd.

 

Kvalitetsmessig er volvo hakket bedre enn mercedes hvis man ser bort i fra motorene hvor mercedes har vært overlegne på 80tallet.

Har selv hatt mercedes og dem har noe sjør elektronikk, mange dumme karosserihulrom som fort ruster og problemer med kondens.

 

På en 240 bør du se etter rust i batterikasse, reservehjulsbrønner, gjerne bak kanallistene og inni dørene.

Hør etter ulyder ved gasspådrag, kan ofte være slitte bakakselforinger. Sjekk håndbrekk. :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Positive siden med 240 er at det er mange av dem, og du kan så og si bruk de fleste delene fra 77modell om du har en 92mod 240 for å si det sånn.

Reserverdeler koster halvparten av det du ville betalt på en MB

Lett å trimme, billigt å kjøpe trim

Veldig LETT å skru på, som lego nesten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å glemme rust i hjulbuer, under førersetet. Den modellen som ruster mest er visstnok 86 modellen, ettersom jeg har hørt. Så ville jeg kjøpt en med innsprøytning, og ikke forgasser, sparer mye bensin da.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-motor gjelder 87-modell (altså fra sent i 86) og delvis 88. F-motor hører i prinsippet sammen med katalysator, dvs at den er obligatorisk f o m 89-modell, svært vanlig på 88 og forekommer på 87.

 

Rust rundt bakvindu må vel først og fremst være et problem på stasjonsvognen, eller hva? Baklukene ser i hvert fall ofte ganske ille ut. 90-tallstypen, som kjennes igjen på større bakrute, er bedre i så måte.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår