!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Etter at bilen min var på eu godkjenning , sa bil mekanikern til meg, at mansjettene bak begynner å bli gåen, men jeg skjønte ikke det i første omgang. og var dum nok ikke til å spørre hva det var:klovn: Så kan noen gi meg en forklaring hva dette er?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Dem høres jo ut som om du har bak hjulstrekker, og da gjelder det vel din drivknute mansjetter som er bak på hver sin side av bilen, ut mot hjulene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 mansjetten er da en slags gummihette som beskytter f.eks drivleddet for dritt og møkk. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Har forhjuls trekker, carina 2. Furiaman, du er inne på noe der, det var noe sånt mekanikern sa Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Men du har ikke slike mansjetter bak, da du har FWD. Men det kan hende at han mente mansjettene til støtdemperene, altså støvkappene...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Ja på demperne, bak, men hvor ligger disse på demperne da? vet du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 De er jo som oftest festet oppe i hjulbuene og nede ved navet/bakstillingen på hver sin side av bilen. Det er støtdemperene som sørger for å dempe støtene på du får på bilen din, ved å kjøre i humper. De er kanskje rundt 30-40 cm lang og runde, med en blank stang som er tynn, denne stangen beveger seg inn det delen som er tykkere. Om du ser i mellom hjulbuen og hjulet ditt, inne der. Da vil du se støtdemperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Ja på demperne, bak, men hvor ligger disse på demperne da? vet du det? De er jo som oftest festet oppe i hjulbuene og nede ved navet/bakstillingen på hver sin side av bilen. Det er støtdemperene som sørger for å dempe støtene på du får på bilen din, ved å kjøre i humper. De er kanskje rundt 30-40 cm lang og runde, med en blank stang som er tynn, denne stangen beveger seg inn det delen som er tykkere. Om du ser i mellom hjulbuen og hjulet ditt, inne der. Da vil du se støtdemperen. Han mente jo selvfølgelig HVOR ligger støvkappa på selve dempern! Jeg vet det ikke selv Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 ja hvor?:yummy: hehe vet den ligger et sted på dempern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 http://catalog.meca.no/Upload/images_web/P6152398.JPG Støvkappen er rundt det blanke området på støtdemperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Åja nå skjønte jeg det, takker for svar! Men er det så farlig om de blir gåen? Hva vil skje da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Det eneste som jeg kommer på er at simmeringene rundt den blanke stangen blir utett pga. av skitt og støv kommer seg på stangen og dermed ødelagt. Som igjen fører til utette støtdempere, som igjen fører til at bilen får dårligere vei grep. Som igjen fører til at du ikke får godkjent bilen på biltilsynet. Som igjen fører til at du må bytte dem. Som igjen fører til at du må kjøpe dem og dermed bruke mange penger, som du kanskje lånte ifra noen, også klarte du ikke å betale det tilbake, også ble dere uvenner, og så blir du truet med juling, men betaler ikke tilbake. Til slutt så kanskje du blir drept fordi du ikke betalte tilbake pengene... :) Det er faktisk mulig, men om det skjer er noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!GateBarn!-mrP_ Skrevet April 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 hahaha, det var bra sagt! Det er mulig det du sier:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg