Gå til innhold

2 stk. Opel Corsa Gsi (Corsa cup)

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Dette er forsåvidt like mye et spørsmål om det er noen som har erfaring med å bygge gatebil av en gammel Opel Corsa Cup bil som det er en annonse. Jeg har sett at det går noen slike på hvite skilter, samt en haug på sorte, men har aldri snakket med noen som har gjort dette.

 

Saken er at jeg har 3 stk. slike biler på hånda som jeg kan få for en meget rimelig penge. I utgangspunktet er jeg kun keen på én, men det lønner seg selvsagt å kjøpe alle tre.

 

Er det to stykker her på forumet som kunne tenke seg å en slik bil? I så fall kunne vi kjøpt alle tre for en meget rimelig penge. Og med rimelig penge mener jeg godt under 20k pr. stk!!! Kanskje helt ned i 40k for alle tre...

 

Bilene er altså Opel Corsa Gsi og gikk i Corsa Cup tidlig på 90-tallet. De er fardig racerigget med bur, stoler, seler dempere/fjærer etc. De har stått i noen år, men er kjørbare og kurante å fikse opp.

 

Bilene må hentes i løpet av denne uken, ettersom eieren flytter til Spania for vinteren på lørdag. Jeg skal uansett ha en bil, og er derfor på jakt etter både info om hvordan jeg kan få denne bilen på hvite skilter, samt noen som vil ha de to andre bilene.

 

Gi meg et pip dersom du/dere er interessert...

 

Fredrik Sørlie

 

Epost: fredrik@prodriver.no

Telefon: 2412 9980

 

Mobilen er dessverre herpa, men jeg er stort sett hjemme...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått noen mailer og PM med spørsmål om bilder etc. Det har jeg dessverre ikke, men i følge selger (som jeg har kjent i mange år) er de hele og pene. Litt småbulker her og der selvsagt, men disse bilene er meget enkle å fikse opp og deler er lette å få tak i. Alle tre er i prinsippet kjørbare, men de har vel godt av å få skiftet bremseveske, olje, plugger etc. Ettersom alt av motor og drivverk er orginalt bør det ikke by på noen som helst problemer å få regget disse på gata. Frontlykter er vel omtrent det eneste som mangler. Send meg en mail dersom dere har flere spørsmål.

 

Fredrik :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er original gsi-motor? Er det 1,8 16V dette her eller?

125 hk ellerno sånt..?

Dæven det skulle vært artig å hatt no sånt, spesielt om det ikke er store 'hefta' å få den på hvite skilter.

Men vet liksom ikke helt om kontoen tillater det nå..

 

Ser de ut som de det ble lagt ut bilde av her eller?

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Motor er original gsi-motor? Er det 1,8 16V dette her eller?

125 hk ellerno sånt..?

Dæven det skulle vært artig å hatt no sånt, spesielt om det ikke er store 'hefta' å få den på hvite skilter.

Men vet liksom ikke helt om kontoen tillater det nå..

 

Ser de ut som de det ble lagt ut bilde av her eller?

 

I corsa gsi sitter det en 1,6l 8v på 110hk..

 

Fan at jeg ikke har penger nu, FSR ta nu og kjøp alle så får jeg kjøpe en hos deg til vinteren..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

I corsa gsi sitter det en 1,6l 8v på 110hk..

 

Fan at jeg ikke har penger nu, FSR ta nu og kjøp alle så får jeg kjøpe en hos deg til vinteren..

Okay, så det er 1,6 8v ja.

 

ditto, penger er mangelvare..

enig med mr.X her, kjøp alle så kjøper vi en hver hos deg til vinteren :D

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

En tidligere Corsa Cup bil:

 

img_0184.jpg

 

bil+premier.jpg

 

Kunne godt ha tenkt meg en slik selv dersom det er en kurrant sak å få skilt på den...

 

 

den bilen er med i nshc. kjører samme serien selv. (team golden arrow honda civic) FSR: står bila i karlskoga i sverige?

bilen på bildet er forresten til salgs...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne kjøpt alle jeg, men det har jeg hverken penger eller plass til dessverre. Bilene står i Trondheim og skal være rustfrie og i god stand. De har vel stått noen år, men skal være kjørbare og gode teknisk. Disse gikk et par år som skolebiler på Lånke før de ble "pensjonert" så de har ikke fått så mye juling. Ingen store plateskader eller noe.

 

Prestanda er litt vanskelig å svare på, men tipper 0-100 til å være ca. 8 sek. og toppfarten til rundt 200. På Rudskogen gjør de vel omtrent 170 på raka. Rundetidene på slicks var helt nede på 1.10 tallet tror jeg. Ganske kjappe saker faktisk.

 

Hjuloppheng og bremser er orginalt med unntak av dempere og fjærer som selvsagt er langt stivere enn orginalt. Imidlertid er det neppe justerbart, så nye fjærbein er nok ikke så dumt. Bilene er utrolig driftssikre og fine, og med unntak av rustproblemet er de fine bruksbiler året rundt. I tillegg er deler til disse bilene både billig og lett tilgjengelig. Kryr av dem på skroten.

 

Pris pr. bil ser ut til å bli max. 15k!!! Dette er jo grisebillig for en knallmorsom bil med lav kilometer... :D

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår