Gå til innhold

Bilpolerings spørsmål..

Ranger emnet


Amg Power

Anbefalte innlegg

Har prøvd å lese gjennom bilpleie trådene her på forumet,

om hvordan man skal gå frem og hvilke produkter man bør velge.

 

Skal polere bilen min hva bør jeg bruke?

 

-Min plan er å vaske bilen grundig først med svamp såpe og avfetting

 

-Så bruke quick detailer fra meguiars for å rense lakken

 

MEN så skal den poleres, har tenkt å bruke polerings maskin.. noe jeg aldri har brukt før..

 

Hvilken polering skal jeg velge? helst noe fra meguiars, har hørt mye bra om dem..

 

Og hvilken poleringsmaskin? trenger jo ikke være så alt for fancy og dyr..

 

Hvor bestiller dere fra ? sist jeg bestillte meguiars produkter bestillte jeg fra norsk prol.. er det noe andre som er billigere på meguiars?

mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Avfetting, Petrokjemisk eller spritbasert, det fjerner asfalt og salt lettest.

-Shampo med svamp.

-Clay, for å fjerne piggdekkstøv og asfalt, hvis du hopper over denne operasjonen får du med mye dritt i poleringsputa di.

-Deep Crystal step 1, Norsk Prol PanVulk, eller forhandlere.

-Deep crystal step 2

-Deep Crystal step 3

-Dual Action (tohodet poleringsmaskin) fra Clas Ohlson.

Fungerer helt greit til den prisen. Har ikke samme renseeffekt som en roterende maskin, men duger for mange!

-Orginale Cyclo Poleringsputer, Orange, Grønn og Hvite.

-Microfiberkluter til å tørke av overskuddsprodukter.

 

Dette skulle fungere!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QD renser vel ikke lakken veldig mye, er mest til da du bruker calybar og for å sprute på når du har ganske ren bil slik at bilen skal se nyvasket ut. En rask vask:)

 

Quick Detiler har overhode ingen rense/poleringseffekt nei, brukes sammen med clay for å smøre og løse opp, eller for å ta finishen etter at du har polert bilen. Inneholder noen løsemidler, samt litt voks!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe vits å bruke Quick Qlay etter polering? Jeg brukte den før polering og det er vel det den er ment for. Å rense lakken på en måte. Etter je brukte den så vaska je bilen før poleringa idag, og det er det grommeste je har sett! Lakken var blank som bare det og vannet rant av som om den sku vært polert. :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår