Gå til innhold

Deler fra Biltema. Er det bra saker?

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

å jeg har en kopis som eier NASA som kjører temaoje på alle romfergene sine.....

trenger ikke å være bra selv om noen med cossie kjører med det

 

Lær deg å les a! :fucku:

 

Jeg skrev ingen ting om at olja var bra pga. at en med cossie kjører med den men at jeg kjenner en som kjører med det på en cossie for det var en som skrev at det ikke var brukbart på biler som blir kjørt hardt og går fælt!

 

Biltema olja er ikke dårligere en noen anna olje som tilsvarer samme kvaliteter som nevnt! Fks. så er ei biltema olje med kvalitets betegnelse 5w-40 ACEA A3\B3, API SL\CF like bra som ei fks. penzoil olje med kvalitets betegnelse 5w-40 ACEA A3\B3, API SL\CF, tror du burde lese litt før du skriver noe! Hva slaks merke olje det er har IKKE noen ting og si på kvaliteten, det er det de som tilsetter stoffer i olja som bestemmer! Eller du tror kanskje det er en olje plattform som det står biltema på å en anna en som det står Esso på osv. og du får rå olje på dunkene? haha

 

Ikke skriv noe om noe du ikke kan noe om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kristians blå 242 fikk et ganske greit motorhavari under gatebil on ice pga biltema olje. så styrer unna den når det skal grisekjøres...

10års verktøyet til biltema er helt konge, bare husk å etterstramme skruene i skrallene. eller skru de ut og dypp de i locktite.

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristians blå 242 fikk et ganske greit motorhavari under gatebil on ice pga biltema olje. så styrer unna den når det skal grisekjøres...

10års verktøyet til biltema er helt konge, bare husk å etterstramme skruene i skrallene. eller skru de ut og dypp de i locktite.

 

Du tar feil det har ikke noe med olja og gjøre! Da har han valgt feil olje (feil kvalitet) evt. hvis det var olja sin skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken teknisk bakgrunn har du for å påstå at oljen er årsaken til havariet da?

 

 

biltema olje er billig fordi det er gjenvint olje som er tilsatt lurium... og gjenvint olje sier staten ikke er like bra som ny olje derfor er det ikke lov til å selge gjenvint olje til lik pris som ny olje...

 

Båter har seperatorer som gjenvinner olje, og da kan det gå årevis på samme olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 7" lysinnsatser på biltema, siden de gamle var rustne. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var biltemalykter på bilen. De hadde rustet på under sju år. Bilen ble importert ca 2000, og fikk sikkert nye lykter da.

 

Jeg monterte biltemalyktene likevel. De kosta bare ca 100 kr pr stk. Neste gang blir det Hella. De koster visst ca 250 kr pr stk.

 

biltemalykt.jpg

Thorvald

Miata 89 scenic 01 1/2 Simca 1501 1969 (rusten)x MG midget77 x Renault scenic x Citroen bx x Toyota Hiclass 90 x Citroen GS x Citroen GS x Volvo 144 1968

x BMW 2002 1969 x VW 1967 x Renault 8 1964 x WV 1957 x Tempo 125/175 x NSU 125

x mop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å les a! :fucku:

 

Jeg skrev ingen ting om at olja var bra pga. at en med cossie kjører med den men at jeg kjenner en som kjører med det på en cossie for det var en som skrev at det ikke var brukbart på biler som blir kjørt hardt og går fælt!

 

Biltema olja er ikke dårligere en noen anna olje som tilsvarer samme kvaliteter som nevnt! Fks. så er ei biltema olje med kvalitets betegnelse 5w-40 ACEA A3\B3, API SL\CF like bra som ei fks. penzoil olje med kvalitets betegnelse 5w-40 ACEA A3\B3, API SL\CF, tror du burde lese litt før du skriver noe! Hva slaks merke olje det er har IKKE noen ting og si på kvaliteten, det er det de som tilsetter stoffer i olja som bestemmer! Eller du tror kanskje det er en olje plattform som det står biltema på å en anna en som det står Esso på osv. og du får rå olje på dunkene? haha

 

Ikke skriv noe om noe du ikke kan noe om!

 

 

merket stor forskjel med carstrol magnatec gtx 5w/40 å biltema 5w/40 olje

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe kokosboller der, de er gode.

 

Hehe, det eneste som er bra på biltema vel.. :P

 

De klarer ikke lage stort.. Vil fraråde ALLE å handle ting som olje, dempere, bremser, hjullager, forstillingsdeler osv osv.

 

Hvorfor gidde å spare 500 kr på f.eks 4 dempere, når du må bytte de etter 1 år igjen uansett?

 

Stefaren min kjøpte dempere på biltema for en stund siden, og der var det gjennomslag i demperen når han fikk de....

 

Jeg har prøvd bremseklosser derfra, støvet som om det skulle vært en tørr sandkasse og full storm, og de ble FORT mindre, enn f.eks klosser kjøpt på Mekonomen/Volvo.

 

Hatt NYE "Euqieumlurium" plugger, som lover gull og grønne skoger, og med ett løfte om at "MAnge av de ledende bilprodusentene bruker Euyquem pluggene", bilen startet tregt, og når den først startet, gikk den på 2, iblandt 3 sylindere.

Byttet til NGK plugger, bilen gikk som en drøm, startet med en gang, og gjett hva, alle 4 tente...

 

Kompis kjøpte 2 batteripolsko, skulle sette de på, skrudde til de kabelklemme-festene, og det KNAKK tvers av! Metallet var jo porøst som f**n, masse luftbobler i "støpen"..

 

Flere biltema-piper som har sprekt, knekt..

 

Det eneste som jeg kan snakke LITT godt om, er det derre 10 års garanti-verktøyet, det er greit verktøy til en grei penge. Det duger. Og det derre svarte kraftpipe-settet de har.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte? Og har du sjekket om kvaliteten er den samme på de 2 du testa?

 

virket som motoren tikket mer med biltema oljen...kan sjekke om kvalitetene er de samme.........men selv om kvalitetene på oljen er de samme kan de være andre tilsettninger som forandrer oljens oppførsel i forskjellige tempraturer

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virket som motoren tikket mer med biltema oljen...kan sjekke om kvalitetene er de samme.........men selv om kvalitetene på oljen er de samme kan de være andre tilsettninger som forandrer oljens oppførsel i forskjellige tempraturer

 

Da er jo ikke kvaliten den samme da da:P

 

Det er jo akkurat det jeg prøver og si, at det er tilsettningene som utgjør forskjellen! (og viskositeten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken teknisk bakgrunn har du for å påstå at oljen er årsaken til havariet da?

 

 

 

 

Båter har seperatorer som gjenvinner olje, og da kan det gå årevis på samme olje.

 

oljen er like god den... mn det blir tilsatt lurium for å forhindre rust...

*Ford sierra 2.0is -86(solgt)

*Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo ikke kvaliten den samme da da:P

 

Det er jo akkurat det jeg prøver og si, at det er tilsettningene som utgjør forskjellen! (og viskositeten)

 

viss vi sier att hver ojen blir testet for å oppnå en kvalitet..så kan den såvidt klare kvalitetsprøven eller klare den med glans..

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår