oeb Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 hmm trur ikke du bør overlade med 15 i komp nei bytt stempel er mitt råd .... 15 i komp. forhold? kjøres det diesel på den eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Her er det nok noen som blander sammen kompresjonstrykk og geometrisk kompresjonsforhold... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spalex Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 svarer litt for Esbandos når vi målte kompen på motoren med forhøining på stemplene sto måleren på 150 det blir vel 15 i komp det tror jeg Siter Bmw 732i:) Golf 2 1,8 opel omega a escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Nettopp.. Når jeg målte en vanlig b23, var kompen litt under 100.. Men uansett, kan jeg kjøre turbo på denne motoren om jeg legger på dobbel pakning? Eller må jeg bytte stempel/motor? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Dere er nok på jordet begge to. Man måler ikke kompresjonsforhold med en kompresjonsmåler, da får man dynamisk kompresjon. Kompresjonsforholdet finner du med å regne ut forskjellen i volum inne i sylinderen over stempelet, ved stempelemt på topp og på bunn. Formelen finner du her. 100Psi høres foresten farlig lite ut. Hadde 180-190Psi på min b230a. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Ah.. ja. Stemmer det ja.. :) Menne.. Måleren min måler ikke i PSI. Er noe annet den måler i. Vet ihvertfall at det ikke er PSI... Skal sjekke senere idag hva det er den måler ihvertfall.. Men over til spm mitt. Kan jeg kjøre overlading på disse stemplene, eller ikke? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Du bør regne ut kompresjonsforholdet du får ved å bruke disse stemplene. I tillegg bør du ta i betraktning kamaksel, bensinberikningssystem, tenningssystem og ladetrykk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Hmm.. Tenkte som sagt ikke kjøre med så mye ladetrykk. Bare at jeg klarer å få litt mer effekt bare.. :p Tenning har jeg fra en ET tror jeg det var.. Er ikke sikker. Kamakslingen er en vanlig A-kam.. Funker vel det? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Kjøp Stål pakkning fra pedersens koster 2000kr med skjære kant.. Det er vel det eneste kritiske jeg bytta på min.. Alt annent er jo orginalt.. Men kjøpt alle pakkninger og slikt nytt.. Ellers er stempler og råder og kam det samme som orginalt.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ah.. Da bytter jeg heller motor til den orginale jeg har. Kan jeg kjøre med org pakning til å begynne med? Evt dobbel? Hvor mye lader du med? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Toppakning til 2 laken til noe sånt er bare bortkastet. To doble vanlige holder lenge, evt få dreid av stemplene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Hmm.. Må jeg dreie av stemplene mye? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ta av en 2mm og kjør med enkel toppakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ah.. 2mm plant? Altså over hele flata? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Det er nå du må ta fram kuleramma og regne litt på volumet i forbrenningsrommet osv. Det er kurant å regne ut bare du finner målene. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.