esbandos Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 det du trenger:turbo grenrør eksosanlegg lav komp stempler/to topp pakninger turbo gasser med trykkboks turbo besnin pumpa (den med 3 utak) trykkrør/slanger ic og dumpventil er jo ett + men trenger ikke Kan jeg bruke de stemplene jeg la ut bilde av her lengre opp? Eller blir kompen for høy? Hvis jeg ikke kan bruke de, tar jeg bare å bygger på den orginale motoren jeg har. MÅ jeg ha turbogasser? Holder ikke med den orginale? evt weber ellernoe slikt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Er ikke sikker på dette med den nåla, men mener det har noe med bensinmengden å gjøre. Men har ikke så stor kunnskap om dette så tør ikke uttale meg så mye. Kanskje noen andre vet noe? Høres ikke så urimelig ut det da. En turbomotor må jo ha mer suppe, og da må nåla være annerledes for å gi mer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Høres ikke så urimelig ut det da. En turbomotor må jo ha mer suppe, og da må nåla være annerledes for å gi mer. Var det jeg å mente men var ikke sikker, har ikke så kjempe mye greie på dette, svarer bare når jeg vet det er noe jeg kan. :p Men tilbake til trykkboksen; Kanskje jeg skal prøve å lage en annen tilkobling på gassern. En lur idè? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Kan jeg bruke de stemplene jeg la ut bilde av her lengre opp? Eller blir kompen for høy? Hvis jeg ikke kan bruke de, tar jeg bare å bygger på den orginale motoren jeg har. MÅ jeg ha turbogasser? Holder ikke med den orginale? evt weber ellernoe slikt? Hvis de stemplene har en forhøyning (trodde alle rødblokker hadde flat eller forsenket stempeltopp)så kan kompen bli for høy. Spesielt med en forgasserturbo som ikke har de samme systemene for bensinberikning som et elektronisk innsprøytningssystem har. Selv skal jeg ha 9,1:1 i komp på min 5-600 hesters turbomotor, men så har jeg også mulighet til å bestemme drivstoffmengde og tenningstidspunkt gjennom hele turtallsskalaen. I tillegg skal jeg kjøre på E85 som tåler høyere komp enn pumpebensin. I ditt tilfelle ville jeg ha vært sparsom med ladetrykket ved kompforhold over 8,5:1 Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 10,3 i komp + turbo her ;) tut og kjør.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 10,3 i komp + turbo her ;) tut og kjør.! 0,2-0,3 i ladetrykk da? Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 0,5 bar uten IC.! (Har ic liggende) Bare treig for å få den i bilen.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Hmm..Ja, er som sagt klar over at det er ganske så høy komp i motoren min. Målte kompen, å den viste ca 150 ettelleranna på den måleren.. Men uans. Hvis jeg legger dobbel pakning på da? Da kan jeg jo lade endel mer med de stemplene..? Eller? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 hmm trur ikke du bør overlade med 15 i komp nei bytt stempel er mitt råd .... Hmm..Ja, er som sagt klar over at det er ganske så høy komp i motoren min. Målte kompen, å den viste ca 150 ettelleranna på den måleren.. Men uans. Hvis jeg legger dobbel pakning på da? Da kan jeg jo lade endel mer med de stemplene..? Eller? Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Du skulle hatt denne du ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Her står vel det meste ang. forgasser: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Den var ganske oppklarende om jeg selv skal si det :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 volvo145, skal du selge noen deler fra den motoren der? Trenger bensinpumpe og gasser egentlig. :p SATYR, takk for link. Stod ganske mye intr der.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hei Nei skal jeg selge noe blir den solgt komplett. Mangler turbo og ex. manifold. Er borret 2,1 til 2,2 har litt planer for den , men alt selges til rett pris ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hmm.. Tenkte du mye i pris for motoren? Slik den står? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.