Gå til innhold

Passer 17" felger?

Ranger emnet


myst84

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå mærmer sommeren seg og det er på tide å fornye bilen litt.

 

Jeg skal kjøpe nye felger og sommerdekk og tenker å gå for 17".

 

Litt info:

 

-denne felgen vil jeg kjøpe

 

felgtc2.th.jpg

 

-forhandleren beregnet pris på 1800,- pr felg og med Continental ContiSportContact 3(225/45/R17) dekk utgjør totalprisen ca 14000.

 

-Jeg har en 2002 mod Golf 4 TDI, akkurat nå er vinterdekkene 195/65/R15.

 

Mitt spørsmål:

 

Vil 17" passe bilen min eller blir det for stort? Hva er tillatt felgdimensjon?

 

I vognkortet står det kun hva jeg har nå.

 

Tillegg: Snakket med en bekjent i går og han sa at så stor dimensjon på en slik bil, vil påvirke kjøringen dramatisk(skyve bilen til siden på ujevn vei osv). Stemmer det?

 

Jeg pendler mellom Moss - Fredrikstad hver dag, vil lang vei også ha noe å si på kjøringen med slike dekk?

 

Håper på raskt svar da dette haster litt.

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint med 225/45-17 med rett ET, men det er mest vanlig med 225/40-18.

 

Titter du litt rundt, finner du ok felger i 18" til samme prisen, eller billigere.

 

Jeg kjører med 225/30-20 som også er innenfor rulleomkretsen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det, men syns 18" blir altfor stort. Er ingen stylerfreak som vil ha en rånebil heller. Vil bare at det skal se pent ut.

 

Jeg syns 17" holder for meg, og den felgen gjorde godt inntrykk.

 

Hva mener du med "rett ET"? Vil det gjøre stor forskjell hvis den ikke er sjekket så nøye?

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska være minimum ET 35 på golf IV. Mindre enn dette, så vil felgen stikke utenfor hjulbuene, noe som ikke er tillatt.

Enig med Polo Classic, 18" kler bilen mye bedre uansett om man er en "stylerfreak" eller ikke. 225/40-18 sporer nesten ikke i det hele tatt, men kjenner selvsagt litt mer av veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, betyr det at jeg er innenfor grensen når jeg skal ha 225/45/R17? (45 > ET > 35 hvis jeg har forstått riktig, hvis ikke må noen forklare meg. har søkt men finner ingenting)

 

2. gang: 18" blir for stor synes jeg. Vil egentlig bare vite om mine valg passer eller ikke.

 

uansett, takk for alle svar

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, betyr det at jeg er innenfor grensen når jeg skal ha 225/45/R17? (45 > ET > 35 hvis jeg har forstått riktig, hvis ikke må noen forklare meg. har søkt men finner ingenting)

 

2. gang: 18" blir for stor synes jeg. Vil egentlig bare vite om mine valg passer eller ikke.

 

uansett, takk for alle svar

 

ET 45 ska passe ja, burde kanskje kjøpe deg nokke spacere og da for å få de helt kant i kant med hjulbuen...

 

Selvfølgelig passer 17" på golf når folk kjører rundt med 20".... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men nå har jeg hørt noen si at de ikke passer og at det vil ødelegge kjøremåten og masse annet, så jeg måtte bare spørre kloke folk (dere) om deres meninger.

 

Da går jeg for det! :D

 

Spacere sier du. Etter en rask googling fant jeg ut hva det var. Er det virkelig nødvendig? Må nok ta det opp med forhandleren imorgen når jeg bestiller pakken.

 

Takk for alle svar! Nå kan vi regne med at TRÅDEN ER LØST! ;)

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen

 

Ville bare takke for all hjelpen og vise åssen bilen min har blitt nå. Dere vil nok tenke at det vil trengs med litt senkning, så jeg tenker på saken. Har bare dårlig med råd for tiden. :p

 

bilenminrw7.jpg

 

PS! Bildet er tatt med moben, derfor så dårlig kvalitet.

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye jeg har betalt, er mitt problem, ikke ditt! Jeg ser på kvalitet og stil, ikke pris. Jeg lagde ikke denne tråden for å høre økonomiske kommentarer. Har man ikke noe positivt å si, kan man la være.

 

TRÅD AVSLUTTES!

Golf IV 1.9 TDI 2002 Firstline SPECIAL *Vrrooooomm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann ikke vær skada du har blitt lurt. FERDIG. Mine felger er Tyske. Ikke no japan eller asia rundt der, der de fyller luft i felga som en stratos sjokolade, Tyske felger,italienske felger er som en freia melkesjokolade bra kvalitet. Å du sier økonomisk, for de 14000 du kunne ha senka den i tilleg.

 

+ Ikke bare det, se på de andre linkene som har skrivi til deg. Det var stiv pris! + det var da en sinnsyk stiv pris på neon 17" med dekk. EEEEEE Ja du har blitt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår