bilgal86 Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Skal bytte girkasse i min -87 gl. Er en 4 trinns kasse på den(m45) og skal sette en girkasse fra min -86 gle som har 5 trinns(m47), men en skrue gjenstår på 4 trinns kassa, får ikke løsna den, ikke faen, vanskelig å komme til også, det er den skruen nærmest torpedoveggen. Også lurte jeg på om jeg må bytte mellomaksling i samme slengen? Håper noen vet, lei av å plages :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SS240turbo Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Må bytte mellomaksling ja, M47-kassa er lengre enn M45. Hvis du ikke har gjort det allerede, så ta av traversen til girkassa og senk girkassa litt i bakkant. Dette gir litt bedre tilkomst med x-antall forlengere på de øverste boltene på girkassa, funket hvertfall når jeg byttet girkasse. Hvis ikke dette funker får du heller banne litt til... Siter '78 Volvo 242 Prosjekt '82 Volvo 244 B21AT (spiker) '72 Chevrolet Camaro 350cid (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Må jeg bytte hele mellomakslingen? Eller bare den fremre delen? Skal prøve igjen i morgen, se om jeg får til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 bytt heile.. Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 bytt heile.. Da vet jeg litt mer, takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Skal bytte girkasse i min -87 gl. Er en 4 trinns kasse på den(m45) og skal sette en girkasse fra min -86 gle som har 5 trinns(m47), men en skrue gjenstår på 4 trinns kassa, får ikke løsna den, ikke faen, vanskelig å komme til også, det er den skruen nærmest torpedoveggen. Også lurte jeg på om jeg må bytte mellomaksling i samme slengen? Håper noen vet, lei av å plages :) huske du jeg sa du måtte løsne den øverste skruen først? var jo en grunn. du må bytte melomaksling å fordi M47 kassa er lenger enn M45 om jeg ikke husker feil. si fra om du trenger hjelp. -jimma- Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Er ikke sikker, men trur man kommer til med fastnøkkel med skralle-funksjon! (har ikke fått sjekket enda) men om man får den innpå burde det jo gå ganske greit da :) Jeg skrudde forresten av den skruen ved at jeg stakk den ut til venstre (når du sitter i setet i bilen) også stakk jeg handa inn fra andre sida og sørget for at nøkkelen ikke glapp og at pappa traff skruen, så skrudde han! Gikk egentlig ganske greit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla tralla Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 kommer til me fast nøkkel ifrå motor rom med fast nøkkel meine eg å hugsa... mene litt trangt da... Siter no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 4 forlengere å et ledd så klarer du alle med muttertrekker... mye enklere Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 kommer lett til fra motorrom med fastnøkkel, etpar min med skruing og den er ute.. bare finn den komfortable stillinga liksom ^^ Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hehe, jeg vant :) Da var den vanskeligste skruen av ;) Nå gjenstår bare mellomakslingen, helt bak på bakakselen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2007 Det e jo bra! Du har jo nummeret så det er jo bare å ringe om du trenger hjelp... Boka ligger dessuten her også..... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Da er alle skruene på girkassa skrudd ut, og mellomakslingen er skrudd av. Må finne en løsning på clutchvaieren, den sitter fast i en sånn gummiforing. Så har kommet på to løsninger: 1: skjære den sund sånn at jeg får tatt den ut. 2: ta løs hele greia, fra clutcpedalen. Men må jo få den av, gidder ikke kjøpe ny! Og den clutchvaieren var gått av på den kassa som nå skal inn(m47) Forhåpentligvis blir girkassebytte gjort ferdig innen lørdag/søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Jeg tok den av ved pedalen, men det skal gå fint å huke den av på kassa også! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Okei, skal prøve å plages mer i morgen :) Skal få til, er ikke kjent for å gi meg med det første ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg