Gå til innhold

Kjøpe felger fra utlandet?

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

 

sitter å spekulerer på om jeg skal ta å kjøpe felger i utlandet. har fått gode priser med et firma i usa.

 

Men lurer på om hvor mye vil prisen stige når de kommer inn til landet? Jeg har fått pris på felgene, uten dekk.. og frakta.. Hva må jeg forvente ellers før de kommer hjem til meg? Blir det mye i toll å moms å styr trur dere? Er det å anbefale ?

 

mvh. Kim

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du trenger å gjøre er å legge på 25% av totalprisen (felger + frakt)

Det kan være noen mindre gebyrer, men såvidt jeg vet er disse på noen få hundrelapper, alt etter hvilket fraktfirma du bruker.

Moms er det ikke på bildeler, så slapp av ;)

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det 5433kr med frakt og de 25% du sa.. for 4 felger 8,5x19" uten dekk.. ikke så ille :)

 

Eh? Det er moms over 3000 kr, vel?

 

Ville egentlig jeg også tru, opp i den prisen der.. men han sa jo legge til 25% på totalprisen, de 25% er vel momsen han mente?

 

Alt under 200kr er momsfritt fikk jeg høre nå.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er moms på absolutt alt som skal inn til norge mersom ja. Alt på kronen over 200,- blir momset, gjerne med et horribelt "posten" gebyr. Fantastisk, kjøpte noen pærer for 205kr eller hva det var og fikk regning for administrasjon hos posten på 179,-.

 

Anyway, bildeler har moms, men ikke tollbehandlingsgebyr :)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke betal moms.. Få di til å sende som gave/Sponsor.. eller senk "verdien" på pakka.. osv..

betal minst mulig til detta Møkkalandet.

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke betal moms.. Få di til å sende som gave/Sponsor.. eller senk "verdien" på pakka.. osv..

betal minst mulig til detta Møkkalandet.

 

helt enig, jeg spør alltid de som sender fra utlandet om å skrive ned verdien på pakka. Men sende som gave funker dårlig fordi man må betale moms på ting man FÅR også faktisk. Derimot kan det skrives at det sendes som garanti/reklamasjonssak.. har faktisk blitt avkrevd moms på det også en gang i tiden.. håpløst.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår