Gå til innhold

VR6 å godkjenning

Ranger emnet


kleiven

Anbefalte innlegg

Har du;

 

Understell fra Golf 3, bærebru, bremser, baktilling og alt passer rett over.

 

Det er lettest å ha mk3 dash med tanke på ledningsnett.

 

Raditator med vifte fra passat Vr6/diesel

 

Fremre travers fra passat

Har du det, passer den rett i, bortsett fra at du må senke motorfestet på passasjersiden noen cm.

 

 

 

Med dette skal det gå an å få det godkjent med litt diskusjon. Ellers må du etter TÜV- papirer...

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

 

Jeg har bygget 13 stk mk2 vr6, og har fått godkjent med understell tilsvarende g60.. dette er INGEN fasitt, da det er opp til hver ENKELT kontrollør hos biltilsynet..

 

Finnes det noe spesielt godkjennings papir for dette? Eller må en bare dokumentere hvilke deler som er brukt og så er det opp til hver enkelt kontrollør om det blir godkjent eller ikke?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nå har jeg fått et tilbud på komplett VR6 motor, gearkasse og motorstyre enhet etc.. det var møller som ringte da de har en "rydde dag" som de kalte det, pris 6000 kr.. er ikke kjørt mer enn 130k ... jeg har litt lysst til å kjøpe dette, men er skeptisk til dette med godkjenning, dem kunne ikke gi meg noe konkret svar på det, noen her som vet om dette kan være noe problem ? Vurderer å ta kontakt med biltilsynet i første omgang..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått et tilbud på komplett VR6 motor, gearkasse og motorstyre enhet etc.. det var møller som ringte da de har en "rydde dag" som de kalte det, pris 6000 kr.. er ikke kjørt mer enn 130k ... jeg har litt lysst til å kjøpe dette, men er skeptisk til dette med godkjenning, dem kunne ikke gi meg noe konkret svar på det, noen her som vet om dette kan være noe problem ? Vurderer å ta kontakt med biltilsynet i første omgang..

 

Slå til på den.... det hadde jeg gjort.. nå har det seg slikt att man aldri får ett konkret svar hos møller... har spurt om flere ting der som andre mener att skal gå men møller svarer "nja" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har også planer om å bygge min golf 1. 1979 model til vr6!

Er det like mye mulig å få godkjent denne med vr6 som golf 2?

 

Passer alt fra golf 3?

 

i fra golf3 passer nesten ikke en dritt med tanke på understell å vr6 motor i golf1.

 

kjøp golf 2 å bygg om den.

 

ps er i fra haugesund selv.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår