Gå til innhold

Spørsmål til proffe lakkerere og bilopprettere

Ranger emnet


Sonus

Anbefalte innlegg

Håper noen kan gi meg noen råd angående rustsveising og lakkering av MG'en min. Bilens kanaler og nedre deler av skjermer trenges å lappes/rustsveises.

 

Her er to bilder av høyre forskjerm avkappet (den blå delen) og kanalen som er rustet bak den.

 

DSCF0062.JPG

 

DSCF00601.JPG

 

Her er ett bilde av høyre bakskjerm

 

DSCF0064.JPG

 

Jeg har orginale plater med god passform (tror jeg) til alle steder som må lappes, men kan ikke sveise så må få noen til å gjøre dette for meg.

 

Og her kommer mine problemer - hvordan kan jeg forsikre meg om at den som får jobben gjør en god jobb?

 

Jeg er forberedt på å betale det det måtte koste, men jeg krever at dette blir gjort på en holdbar måte. Jobben må gjøres på begge sider av bilen samt noe annet småplukk. I tillegg satser jeg på å få bilen lakkert i en "solid" farge. (ikke Metallic som den er nå). Bilen er forholdsvis liten, kun 390cm x 140cm.

 

DSCF00151.JPG

 

Hva bør en slik jobb med sveising og lakkering koste når jeg plukker ned bilen selv, men får profesjonelle til å gjøre grunnarbeidet og resten? 30.000? 40.000 mer? mindre? Jeg er ikke på jakt etter show finish, men en holdbar finish som jeg ikke trenger å bekymre meg for i de neste 10-20 årene.

 

Alle seriøse meninger mottas med takk

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få skikkeleg holdbart i mange år, må du jo ta rustet som er under der også.. sandblåse skikkeleg...

flesteparten seriøse oppretter verksted kan ta det der... hør med forskjelige, også ser du hva som er overkommeleg, men ta med bilen... er svært vanskelig å si sånt uten å se bilen ser du :)

 

og det ser ut som det er en del... eg ville ikke gjort det under 20 i garasjen... (men eg har ikke lust heller) mvh oppretter og lakkerer...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Bilen står i Trondheim.

 

Elanzer - Hvordan fjerner man overflate rusten som har dannet seg inni kanalen mellom de to partien som jeg har kuttet ut? Kanalen er jo bare max 5x7x120 cm i størrelse.

Forstår jeg deg rett så bør jeg ta meg en dag med bilen på henger og kjøre rundt til de forskjellige verkstedene?

 

Guppi - Hva er en grei timespris å betale for slikt arbeid, med og uten moms.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår