KennethA Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Er drittlei å ha bare en bil og når den står så står jeg og. Så vurderer en 3 serie BMW. Hvilken årsmodell er stort sett best med minst feil og surr? Har ikke lyst på E36, men den som er hakket nyere. Kom den i 1995-1996? Hva er de mest kjente feilene og problemene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda-boy Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Tror E36 gikk til 97. E46 heter den neste modellen. Siter Vil kjøpe Mazda 626 2,5 V6 om 2 år!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Trodde E46 starta i 99? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Noen som har erfaring med denne modellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Jeg tror at e46 sedan (og stasjonsvogn..?) kom i 98, mens coupe kom i 99. Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Jeg tror at e46 sedan (og stasjonsvogn..?) kom i 98, mens coupe kom i 99. Ok. Er du fornøyd med bilen din da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 E36 er vel ihvertfall ikke kjent for å være feilfrie, men er di godt holdt er det en bra bil. Har ikke hatt mye tull med min, men etter ca. 45000 km har det jo blitt litt. Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Jeg er meget fornøyd :D Jeg kjøpte bilen for ca syv måneder siden. Det eneste jeg er litt misforøyd med er litt småskader her og der i lakken, men det er jo uvesentlig:P Du finner deg sikkert en som er pen i lakken og som har det utstyret du ønsker! Det kommer jo rett og slett anpå hvor mye $ du har å rutte med. Jeg synes e46 er utrolig tøffe biler, særlig coupéene :) -Chris Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kjøp deg en orginal, så ny som mulig E36. Helst voksenkjørt. Så kjører du denne normalt hver dag, så holder det som regel. Men begynner man å gasse skikkelig med en daukjørt bil så kan du like så godt selge den med en gang. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Kjøp deg en entusiastbil hvis du vil ha e36. En som allerede har byttet dempere, fjærer, ventiler, fikser, termostat, foringer+++ Mannen i gata som har e36`n som A til B bil driter som oftest i om småting (som ofte blir veldig dyrt) ikke er helt 100% Orginal er ikke alltid best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Vill du ha prakteksemplar av e36 så er jo min tilsalgs ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Min e36 er gått _godt_ over 300 000. Det er bra kvalitet på girkasse og motor (Så lenge en er påpasselig med registerreim og olje). Stålet i e36 er jo helt killer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 E36 ble faktisk laget helt frem til 2000. Ser ikke helt meningen med denne tråden.... Blir som å spørre om hvilken olje som er best :) Jeg tror ingen BMW er bedre enn andre, rett og slett. Alle modellene har sine egne feil og mangler. Hilsen E36-elsker Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 compact e36 var til 2000 bmw er god knall uanz.. men e 46 er sikkert en god bil det. selv lyst på 330d =) Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
razzle Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 E36 er en kjempegod bil så lenge den har blitt tatt vare på, og som det ble nevnt bør man se etter en entusiasteid bil uansett hvilken det er snakk om. Det lønner seg forøvrig bedre å kjøpe siste utgaven fra før f.eks. facelift eller motorskifte, enn å kjøpe den første etter. Så hvis du skal ha E46, ikke kjøp av de første som ble lagd. Ta heller en som er ett eller to år nyere. De fleste feilene kommer jo som kjent på tidlige modeller da de fremdeles er i utprøvingsfasen. Så gjør research om den modellen du er på jakt etter, om det er velkjente problemer knyttet til akkurat den. Et godt eksempel er Nikasil. Det er et belegg som ble brukt innvendig i enkelte motorer på E36 og skaper som oftest problemer etter ei stund. Men ikke nødvendigvis. Dette kan ha både med vedlikehold og flaks å gjøre. Det er mye som tilsier at du bør kjøpe en E46 fremfor E36. Den er rett og slett kjent for å ha færre problemer. Den ser også nyere ut, og penere i min mening. Men jeg synes E36 er mye artigere å kjøre. Og den er jo sinnsykt mye billigere også. Så for meg hadde det ikke vært tvil, men det er jo ditt valg ;) Siter '92 BMW 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg