Gå til innhold

noen som kan "nsr §" i hodet?

Ranger emnet


porsche_dude

Anbefalte innlegg

driver og bygger opp en 200 til proklassen, men når jeg leser utskriften av pro-reglementet og ser det står "ihht NSR § ditt og datt" så blir jeg frustrert :ex_machin

 

noen som kan forklare litt nærmere?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§300-303:Generelle tekniske bestemmelser: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/Generelle_tekn_bestem_rally_og_HA.pdf

§304: Generelle tekniske sikkerhetsbestemmelser:

http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf

§307: teknisk reglement for hastighetsløp:

http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/rallycross/Generelt%208.7 teknisk%20reglement%20H-lop.pdf

Eneste jeg er usikker på da er denne:

Brannvegg Jfr. NSR § pkt. 9.3

Finner ikke den noe sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

okay, nå har jeg funnet ut av så å si alt. men det jeg lurer på er:

 

oil catch-tank. påbudt eller ikke?

 

hovedstrømbryter: skal det være 1 eller 2? og i såfall, skal det monteres en i dashbordet og en utvendig eller tar jeg feil?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§307

A. Hovedstrømbrytere

Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen.

 

J. Oljeoppsamler

Alle biler som har åpen veivhusventilasjon skal ha oljeoppsamler. Den skal ha volum på min. 2 liter for biler opp til 2000 ccm og min. 3 liter for biler med motorvolum over 2000 ccm. Oljeoppsamleren skal være av hard plast eller metall, med gjennomsiktig nivårør utvendig, og alle slanger skal være festet til den ved hjelp av slangeklemmer. Oppsamleren skal aldri inneholde olje før start og skal sitte i motorrom.

 

Den brannveggen mener jeg at har vært §304, men jeg finner den faktisk ikke selv. Men kravet er vel en vesketett vegg eller kasse dersom du har fuelcell.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig et fornuftig svar. takker for det.

 

blir ikke fuelcell i bilen, men batteriet blir plassert i bagasjen, så den blir dekket med en kasse som er tett og isolert på innsiden. batteriet blir av "gele" typen.

 

men bare et spørsmål ang strømbryter. hvorfor skal de forbindes med vaier? formål...? er tanken at skrur man av en, så går begge av?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men bare et spørsmål ang strømbryter. hvorfor skal de forbindes med vaier? formål...? er tanken at skrur man av en, så går begge av?

Hvis jeg forstår rett så mener han at den utvendige KAN være koblet til den invendige med wire.. Da blir det bare en byter som er koblet på strømkretsen.. Men det hørtes egentlig litt tungvindt ut og bygge spør du meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops.. så det nå at det stod "kan være forbundet"

 

ja syntes det hørtes ganske tungvint ut selv. tror det holder hvis en av bryterene kutter all strøm. eller er det noen som har noen innvendinger?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops.. så det nå at det stod "kan være forbundet"

 

ja syntes det hørtes ganske tungvint ut selv. tror det holder hvis en av bryterene kutter all strøm. eller er det noen som har noen innvendinger?

Hvis de er koblet med wire må bare den innvendige kutte all strøm.. Hvis ikke må jo begge kutte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at jeg tror jeg står over å bruke vaier. er jo knasende likegyldig om du vrir om en eller begge. de gjør akkurat samma nytta. du vrir den innvendig, og det blir ikke no mindre strøm på den framme. skal jo ha batteri i bagasjen.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at jeg tror jeg står over å bruke vaier. er jo knasende likegyldig om du vrir om en eller begge. de gjør akkurat samma nytta. du vrir den innvendig, og det blir ikke no mindre strøm på den framme. skal jo ha batteri i bagasjen.

 

Da skjønner jeg hva du mener! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata med folket på gundersen motorsport i dag, og de mente at det var godkjent med bare bryter innvendig, og et håndtak utvendig som når man dro i den, så vrir den om på bryteren innvendig ved hjelp av vaier.

stemmer dette at det er godkjent?

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk to vanlige hovedstrømsbrytere, og sett de i serie, la de gjerne bryte + kabelen.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår