Gå til innhold

brudd på vikeplikt?

Ranger emnet


ThomasR

Anbefalte innlegg

jeg svingte til venstre i et lyskryss og hadde da vikeplikt fra han(lastebilen) som kom fra høyre.

 

den situasjonen der er jo enda værre, så klart så kan ting skje, men den der...

 

Beklager at jeg antydet at du sutrer, men jeg blir ganske så provosert. Du har gjort noe uaktsomt og voldet skade på ett kjøretøy som ikke er ditt. Politiet har straffet deg etter kunstens regler. Alikvell så spørr du om de har rett til å gi deg bot, prikker og førerkort beslag. Du spør også om den gode klassiske "forkortelse PGA jobb".

 

Du har f.eks ikke lest så mye i aviser osv, er det noen som er skyld i en alvorlig ulykke slik som påkjørsel av fotgjenger osv, så mister sjåføren automatisk lappen pga uaktsomhet.

 

men sånne som deg gjør det vanskelig for alle.

 

jeg får beklage hvis jeg har virket så altfor krass, men jeg blir ordentlig forbannet, og det skjønner vel du innerst inne hvorfor. (les tidligere poster)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi oi oi, tror noen her trenger å ta seg en chillpill.

 

audifanatic: Vi tok alle poenget ditt i det første innlegget. Gjentatt nedrakking på trådstarter er unødvendig. I denne tråden er det såpass utflytende at mods burde tatt affære. Alle kan gjøre feil i trafikken. Å bryte høyreregelen er en forholdsvis enkel feil og jeg kan ikke se at trådstarter har noen problemer med å innrømme det. Spørsmål var hvor mye straff han skal godta, og det er ingenting galt i å hjelpe han med å få det avklart.

 

Med holdningene til audifanatic vil jeg anta at han tilstår alle lovbrudd han noensinne har begått straks han blir stoppet. Siden han har gjort noe galt er det jo ingen vits i å sjekke om straffen er korrekt, er det vel? Best å bare ta imot så mye straff som de klarer å finne på for han er jo en idiot som har brutt loven og fortjener dermed alt de kan kaste på han...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med holdningene til audifanatic vil jeg anta at han tilstår alle lovbrudd han noensinne har begått straks han blir stoppet. Siden han har gjort noe galt er det jo ingen vits i å sjekke om straffen er korrekt, er det vel? Best å bare ta imot så mye straff som de klarer å finne på for han er jo en idiot som har brutt loven og fortjener dermed alt de kan kaste på han...

 

Holdningen min er vell rett. Og jeg skal ikke sitere med selv. Så klart så må man stå for det man gjør. Er du ikke enig i Førerkort beslag? Du har kanskje ikke fått med deg at det er vanlig prosedyre. Det samme gjelder bot, Men i og med at dette er BF hvor enkelte leker så forferdelig Kongelige og tror de kan gjøre hva de vill, så stemmer vel ikke norsk retts system og straffe paragrafer?

 

Ontopic. I Dag var deg jammen meg noen på strømmen som brøt vikeplikten. Begge bilene fikk såpass hard medfart at de måtte taues avgårde. Lurer på om personen som brøt vikeplikten fikk samme straffe reaksjoner?:titties:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår