Gå til innhold

brudd på vikeplikt?

Ranger emnet


ThomasR

Anbefalte innlegg

De er vel de eneste som er dumme nok til å hjelpe trafikk farlige mennesker ut i trafikken igjen.

 

Sorry at jeg er streng, men du skulle nok ikke hatt lappen tilbake så fort, uansett hva regel verket sier. Skal i alle fall holde meg unna Lørenskog en god stundt framover, veit aldri hvem man møter på veien.

 

ord deling. sorry OT, men bare måtte. er enig med deg, audifanatic. skukke hatt igjen lappen så fort når man kjører rett ut i et kryss uten å tenke på vikeplikten. jeg tenker alltid på vikeplikten. bedre å stoppe en gang for mye, enn å kjøre rett inn i en annen bil.

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

 

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

 

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ærlig talt folkens, det er menneskelig å gjøre feil. Holde seg unna Lørenskog en stund, fordi en uheldig billist overså vikeplikten. Hallo. Tror nok ikke det er bare Lørenskog du må holde deg unna da gitt, dette skjer flere ganger hver eneste dag, over hele verden.

 

Gratulerer med å slippe med en mnd

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det med folk her inne? har ikke folk forståelse for at uhell kan skje eller? tror nok ikke du, audifanatic, hadde sagt det samme hvis noe lignende hadde skjedd deg.

 

fint at noen har litt forståelse her, mondeo å ermex:)

 

som sagt ulykker skjer hele tiden over alt. men, det er ikke alt politiet ser, å da får man ikke bot å mister lappen som jeg gjorde. men, nå er saken ferdig. jeg skal betale forelegget som jeg har fått, å lappen har jeg fått tilbake:)

 

og jeg hadde nok ikke akkurat blitt noen bedre sjafør av å måtte vente i 3 måneder etter å ha brutt vikeplikt. hadde jeg kjørt for fort, hadde man lært, hvis man mista lappen.

 

-----------

 

SAKEN ER OVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare oppklare litt i noe som var litt uklart..

Tap av førerkort er ingen straff.. Det er en inndragelse av en gode vi mennesker over 18år har..

Tror ikke politiet kan gi både prikk og frata førerkort.

-90 mod Mercedes benz 230E (W124)

-85 mod Mercedes benz 230E (W124) (solgt)

-86 mod Dodge Ram (solgt)

-86 mod Volvo 240GL (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg krasja med mopeden da jeg kjørte i sida på en bil som ikke holdt vikeplikten sin. Så som sagt det er menesklig å gjøre feil, bærer ikke nag til han som kjørte bilen, men det gjør nok forsikringsselskapet mitt.:boxers

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det med folk her inne? har ikke folk forståelse for at uhell kan skje eller? tror nok ikke du, audifanatic, hadde sagt det samme hvis noe lignende hadde skjedd deg.

 

Noe så banalt som å bryte vikeplikten på Høyre reglen kommer nok aldri til å skje, men at jeg mister lappen PGA høy fart en sein sommers natt er vel mere aktuelt. Men da kommer jeg nok ikke til å lage en tråd på BF hvor jeg syter og klager over politiet og hva de har straffet meg med.:magic:

 

Moralen er: Har man gjort noe feil i trafikken så må man takle straffen som en mann.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så banalt som å bryte vikeplikten på Høyre reglen kommer nok aldri til å skje, men at jeg mister lappen PGA høy fart en sein sommers natt er vel mere aktuelt. Men da kommer jeg nok ikke til å lage en tråd på BF hvor jeg syter og klager over politiet og hva de har straffet meg med.:magic:

 

Moralen er: Har man gjort noe feil i trafikken så må man takle straffen som en mann.

 

Han sutret ikke, han stilte et juridisk spørsmål. Siden du tydeligvis ikke vet svaret på spørsmålet hans, kan du la være å "sutre".

 

Det er sånne som deg som ødelegger miljøet på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sutret ikke, han stilte et juridisk spørsmål. Siden du tydeligvis ikke vet svaret på spørsmålet hans, kan du la være å "sutre".

 

Det er sånne som deg som ødelegger miljøet på forumet.

 

Har vel svart han på ett av spørsmålene hans. Så kanskje det er du som sutrer.:blunk:

 

f.eks spørsmålet om det hjalp å sende brev og si at han trenger lappen på jobben. Er vel ett ganske enkelt spørsmål som har blitt besvart opptill flere ganger her på BF før, det har også vært omtalt i media. :sombrero:

 

noen som veit hvorfor de fratar meg lappen?

 

og med denne siste kommentaren her så gir jeg meg i denne tråden. yngvejos. vil du fortsette så ta det på PM.

 

xander: stick to topic.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følgte etter en kollega i et lyskryss å tenkte ikke over at jeg hadde vikeplikt fra høyre, da kom en lastebil å kjørte rett inn i firmabilen min

 

Kjørte du på rødt lys eller? Forstår ikke helt hvordan det kan komme lastebil fra høyre i et lysregulert kryss.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du på rødt lys eller? Forstår ikke helt hvordan det kan komme lastebil fra høyre i et lysregulert kryss.

 

Hvis ett lyskryss står på gul blink, så er det som regel vikeplikt fra en vei. Dette vikeplikt skiltet henger enten på trafikklyset, eller på ett skilt litt før.

 

Eller så gjelder vanlig høyre regel, så lenge noe annet ikke er oppgitt.

 

(står forresten ikke noe om at det var gul blink i krysset heller.)

 

Håper Xander og hand andre blir fornøyde av denne ekstra kommenraren.:blunk:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audifanatic. Stått opp på feil bein siden tråden startet du a?grinchy

 

Mener også at det er håpløst å klare å bryte noe enkelt som høyre regel men uhell kan skje i ett ommtåka øyeblikk selv om det er unødvendig. Gratulerer med å få igjen lappen og ikke vær så trøtt neste gang du er ute å kjører så går dette så bra så.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår