mordi87 Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Bilen er en Golf 1.8GL 1989mod... Det virker som den går bare på 3 sylyndre når den går på tomgang, har byttetplugger for en stund siden, bilen går litt høyere på tomgang nå en for noen dager side og rister å putrer... noen som har noen forslag på va det kan være? Dårlige deler i tenningsmodulen? fordelerlokket og rotor cr bra ut... Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 min også ristet veldigt for en stund tilbake. Jeg byttet to plugger, alle plugghettene, gjorde rent fordelerlokket og så var tenningsrekkefølgen helt feil, da det var gjort var den så god så ny :) kanskje det er noe av det samme ved din bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 å i tillegg virker det som det kommer en slags "suse" lyd fra motor...? Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Har du fysisk sjekket at den kun går på tre sylindre? Altså dratt av en og en pluggledning osv? Er det Monojet motor du har ja? Isåfall sjekk om pakningen under spjeldhuset er tett, hvis denne lekker så suger motoren falskluft og vil gå som et dass. Denne pakningen morkner osv over tid. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 det du kan sjekke i tilllegg ti ldet Bjørn her nevner er Slangestussen mellom innsug og bremsekraftforsterker! få og tatt en kompresjonstest! jeg hadde en herpa eksosventil på golfen, da virka det som om den gikk på 3! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Ta opp og se om det er noen bløte plugger;) Er det det, tar du propanbrenner og varmer den, og tar en stålbørste og render den... Da funker det sikkert hvis pluggen var ganske ny! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zack Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 Min gikk også som et dass, stoppet i hvert jævla veikryss om jeg ikke holdt litt gass osv. og hørtes mildt sagt ut som en plenklipper... dette er da vell og merke en 1.6, men grunnen til at min var slik var en vakum slange som går inn ved gasser'n som da hadde ei lita rift i seg og trakk falsk luft.. skiftet denne og bilen gikk perfekt :) Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Har du fysisk sjekket at den kun går på tre sylindre?Altså dratt av en og en pluggledning osv? Er det Monojet motor du har ja? Isåfall sjekk om pakningen under spjeldhuset er tett, hvis denne lekker så suger motoren falskluft og vil gå som et dass. Denne pakningen morkner osv over tid. Monojet ja, men bilen går ikke som et dass, den bare bråker og rister på tomgang, rister litt under kjøring, men virker ikke som jeg mister noe kraft fra motoren under kjøring. Jeg dro av en og en pluggledning om gangen, motor gikk likt alle gangene, til å med med alle på... Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Fiksa problemet idag:) var vist en vakumslange som var et svært hull i:) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Hmmmm....Jeg så litt på tråden din ja. Jeg hadde samme problemet på både audien og escorten. På fordeleren sitter det en vacuumklokke som skal justere tenninga etter gasspådrag og eller turtall. Vacuumen styrer avanseringa på tenninga rett og slett. Det høres ut som om den går på 3 sylindre på tomgang, men egentlig er tenninga VELDIG feiljustert.. Kjipern Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.