Helland Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Hallas.. har en nyoverhala b21et, skifta veiv og rådelager.. og stempelringer.. Brukte oljepumpa ifra b21a. Har dette noe å si?, oljetrykkslampa lyser/blinker til under 1000rpm. Jeg sjekka turbon, den hadde fått slakke, og må overhales... Hva kan være grunnen til denne feilen?? oljetrykkslampa lyser ikke nå, når jeg har plukka av turbon, og montert vanlig original manifoil.. Fikk et tips om at det skal være en pakning imellom oljepumpa og blokka, stemmer dette? tror ikke det ligger noe der... håper noen har noen forslag...:magic: Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Dette er typisk. Hvor har du tatt ut olje til turbo? Du har bra oljetrykk når motor er kald og dårlig når den er varm ved tomgang? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Dette er typisk. Hvor har du tatt ut olje til turbo?Du har bra oljetrykk når motor er kald og dårlig når den er varm ved tomgang? har ikke mye og si om den er varm eller kald.. olje til turbo er tatt ut der det originalt er... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 har ikke mye og si om den er varm eller kald.. olje til turbo er tatt ut der det originalt er... Mest sansynlig så tar turboen en del av oljetrykket som og gir trykk til oljetryksmåler, Vi har og hadde samme problem med at den viser lavt oljetrykk på lavt turtall ca 1200-900rpm varm motor men dog ikke så lavt at olje lampen lyste eller blinker, over 1200rpm det så er det bra. en typisk feil er den pakningen som står i blokka som går fra olje pumpen, den kan være gåen++ Men har du montert en mekanisk oljetryksmåler og virkelig sjekket trykket? Men der er en oljepumpe med større kapasitet, nemelig den som står på de motorene med underspyling av stemplene. Det går og montere en slik. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Jeg byttet bare topp og oljetrykksgiver da ble mitt problem borte, noen mente at giveren var dårlig... har og B21at. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Mest sansynlig så tar turboen en del av oljetrykket som oggir trykk til oljetryksmåler, Vi har og hadde samme problem med at den viser lavt oljetrykk på lavt turtall ca 1200-900rpm varm motor men dog ikke så lavt at olje lampen lyste eller blinker, over 1200rpm det så er det bra. en typisk feil er den pakningen som står i blokka som går fra olje pumpen, den kan være gåen++ Men har du montert en mekanisk oljetryksmåler og virkelig sjekket trykket? Men der er en oljepumpe med større kapasitet, nemelig den som står på de motorene med underspyling av stemplene. Det går og montere en slik. tror ikke jeg har pakning imellom pumpa og blokka... det som er feilen sikkert?? skal måle trykk i morrakveld Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 tror ikke jeg har pakning imellom pumpa og blokka... det som er feilen sikkert?? skal måle trykk i morrakveld I detalj så er der to pakninger på det røret som går i fra pumpen og inn i blokken, en slags kraftig oring som er tredd på røret,som da skal stå i pumpe og i blokk. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 I detalj så er der to pakninger på det røret som går i fra pumpen og inn i blokken, en slags kraftig oring som er tredd på røret,som da skal stå i pumpe og i blokk. også ei imellom oljepumpa og blokka? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Nei, det skal ikke stå noe pakning mellom pumpe og blokk. men det skal være 2 silikon o-ring tettninger på røret i mellom pumpe og blokk,en på hver side av røret, ikke der hvor pumpen er forbundet med hjelpeakslingen. mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 det hjelper å sette på 2 sånne o-ringer på den enden av røret som går inn i blokka Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 det hjelper å sette på 2 sånne o-ringer på den enden av røret som går inn i blokka tror det er oringer der, men er litt usikker... skal undersøke etter jeg har målt oljtrykket. noen som vet hvor mye det skal være ? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Må ikke glemme at han hadde fått slakke i lageret på turbo'en. er nok ikke giver eller måler det er noe problem med da vil jeg tro. og du satte i nye lager, ringer og veiv, så må jo gå ut i fra at det ikke er der problemet ligger heller. er nok pumpa som ikke takler at man får en turbo som også skal ha olje da. prøv å montere en større.. en FK pumpe f.eks Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.