Gå til innhold

Lås til bagasjerommet - 6N

Ranger emnet


veliro

Anbefalte innlegg

Får ikke låst opp bakluka på min 6N... Lest litt på forumet og funnet ut at dette er nokså normalt når bagasjerommet ikke blir brukt :)

 

Problemet er at jeg trenger bagasjerommet nå til påsken. Er det noen som vet hva det koster å bytte låsen?

 

Elektrisk åpner vil vel bli billigere, og egentlig like praktisk, hvis ikke enda mer.

 

Så er det da noen som har erfaring med å montere enn elektrisk trykkåpner (feks denne: http://bilxtra.no/?ItemId=4036)

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg monterte sentrallås i min 6N måtte jeg skifte baklukelåsen (forskjell på låsen om det er sentrallås eller ikke), kostet ikke mange hundrelappene.

 

Den trykkåpneren du refererer til er vel ment brukt på biler med koffertlokk som spretter opp når den låses opp, usikker på om du kan bruke denne på din Polo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også delvis defekt. Dvs. den fungerer om jeg passer på å bruke den jevnlig, men etter å ha vært i Thailand en måned så sluttet den igjen, og da må jeg lirke i 10 minutter før den plutselig løsner. Antakeligvis møkk og drit som gjør at delene ikke sklir ordentlig inni der.

Han hos Møller mente det egentlig var sentrallås bak også, men jeg skjønner ikke helt det, for den har aldri låst seg opp eller igjen når jeg har trykket på fjernkontrollen. Helt siden jeg kjøpte bilen for et år siden.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kan hjelpe å demontere låsen og smøre den opp skikkelig.

- Dersom du må kjøpe ny lås, kommer denne med låsesylinder som du bytter ut med den du har (nøkkelen din må jo passe).

- Har du original sentrallås har du også dette på bakluken, ta av dørtrekket (husk skruen som sitter i håndtaket) og ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen er ettermontert tror jeg, sammen med alarmen. Men er vel ikke bare-bare å demontere den låsen? Synes den så komplisert ut jeg :(

Dvs. at jeg er usikker på om jeg gidder å ta meg tid til å fikse den, selv om jeg veldig gjerne vil ha den i orden.

 

Det nye nå er at fremdørene ikke alltid låser seg opp eller igjen når jeg trykker på låse-knappen. Argh :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom møller idag, fikk beskjed om at det ville kosste meg ca. 1000 for låsen + arbeid for å få fikse dette. Det er uaktuelt for meg som trenger bagasjerommet 1-2 ganger i året.

 

Ned med baksetet, det funker det og :)

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av dekselet bak og det går strøm frem til baklukelåsen. ledningene er merket med VW, men det er strømledninger, ikke vakuumslanger slik det er på fremdørene. Og sentrallåsen fungerer ikke bak, og dårlig foran. Pumpen er felt inn i karosseriet så det virker vanskelig å få den ut.

 

Slitsomme greier det her altså :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår