Gå til innhold

Kjøpstips for Audi "C4" S4 & S6, 2.2T & 4.2 V8

Ranger emnet


luster

Anbefalte innlegg

Styr unna 4,2l. Styr unna automat kasser.

Rust er ikke noe problem.

 

Den vil jeg gjerne ha en begrundelse på?

 

Kan ikke si A uten å si B.

 

c.m.n.: Har en S6 til salgs.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Har en kamerat som vurderer å kjøpe seg en S4 av denne typen (ikke den på linken): http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1854762;username=

 

Hva bør man se etter på disse bilene? "Standard" feil osv. Blant annet rust og foringer gjelder vel som på alle andre biler, men er det noe som er vanlig/spesielt for disse bilene? Ting som er EKSTRA dyrt å fikse kanskje, som man bør være obs på?

 

Takker for hjelp!

 

Skal man se etter S4 4,2 bør man være ekstremt skeptisk til olje lekasje på motor. S6 4,2 er ikke dette problemet tilstede.

 

Ting jeg kommer på som er ekstremt dyrt er skifte av reg reim så pass på at det er gjort og gjerne ikke står rett rundt hjørnet for å bli gjort.

 

Rust er som nevnt ikke ett problem da det er galvanisert karoseri.

 

Servo har en tendens til å lekke litt olje.

 

Ellers er det lite som kan gå galt med sånne biler.

 

Hadde du sett etter en 2,2 ville jeg også ikke annbefalt automat da det "bare" er 220-230 hk i dem og det lett kan bli kjedelig.

 

Men med 4,2

280hk på S4 og 290hk på S6 ser jeg ingen problemer med automat.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motoren i S4 og S6 er omtrent identisk. Er bare elektronikk og kammene som skiller. Stemmer at det er kun S6 Plus og senere som har den "nye" motoren. S4 4.2 finnes ikke med automat. Største problemet med de bilene her begynner å bli at mange av dem er ihjelherjet og dårlig vedlikeholdt med jallaløsninger og manglende vedlikehold..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i S4 og S6 er omtrent identisk. Er bare elektronikk og kammene som skiller. Stemmer at det er kun S6 Plus og senere som har den "nye" motoren. S4 4.2 finnes ikke med automat. Største problemet med de bilene her begynner å bli at mange av dem er ihjelherjet og dårlig vedlikeholdt med jallaløsninger og manglende vedlikehold..

 

Nå ja. Ikke bare. Legerings problemet som S4 er kjent for er også en av tingene som er ikke eksisterende på S6.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellet tåler HVERTFALL 600 hk med 6 trins kassa. 5 trinsen tåler litt mindere.

 

Hva tenker du på med motor da? I org stand? I org stand sies det vel 380-400. Begyner du å bytte stempler råder etc etc etc etc etc så har jo Jonus og KRB begge dratt ut over 1000 hk.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår