Gå til innhold

turboquattro

Bruker
  • Innholdsteller

    153
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om turboquattro

  • Bursdag 06/08/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    Beast
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    lillestrøm

turboquattro's Achievements

  1. Jeg har motor til deg om du er interessert! Samme som du har fra før.. Du treffer meg på 45263055 eller pm, får den billig! Andreas
  2. Takker for det! :) Luftfilteret er jeg vanvittig fornøyd med! Tydelig at motoren får luften den vil ha nå ja! Å for en lyd!! Dumpen smeller som f på høye turtall, samtidig kvittrer den heftig ved lave! :D Noen i oslo området som har vag-com og har mulighet til å lese av noen feilkoder for meg?
  3. På tide med en liten oppdatering: Har skjedd en del siden sist. Byttet olje (motor, diff, kasse) Byttet plugger (org bosh) Tatt rusten Lakk fra lister og ned Bilen er skodd med nye RS6 18" (italia) Samco slangekit er montert TS-racing luftfilter montert Motoren ble en helt annen med nye trykkslanger og større filter, vanvittig hva det har å si. For ikke å snakke om lyden!:thumb Rått... Så et par bilder: Hva tycks? :)
  4. Denne biffen ble i dag ordnet av jokke the dutchman him self og undertegnende. For de som senere kanskje lurer: Av med kalipperen, av med skiva, skru ut senterbolten. Selve spindelen (den som hjulmutterene sitter i) må ut, velger du å kjøpe denne ny heter den hjullagersats. Sanslynligvis er det bare å bytte boltene. Disse banker du lett ut med en hammer etc når spindelen er ute. Når du setter inn de nye boldtene kan det lønne seg å bruke locktite på den delen av bolten som rører spindel. Pass på å ikke få locktite på gjenger.
  5. Høres bra ut al3x! så deg forresten kjøre forbi i storgata her om dagen. Gassa på som faen! hehe.. bråka ihvertfall bra!!;)
  6. Dette hadde vært morro å vært med på. Er jo en gammal A4 guru selv. Litt synd jeg solgte den men.. Får vel komme selv om jeg kjører S4?!:) Uansett får jeg ikke vært der før ca 21, da har dere vel allerede dratt..
  7. I dag har jeg handlet litt småting: - Stooort luftfilter fra TS-racing - QMI-motorbehandling og motorrens - Nye plugger (org S4) - Castrol GTX og filter - En haug med bilpleiestash (rubbing, lakkrens og polish) Har også bestillt silikonslanger til trykksiden av turbo. Må modifisere luftfilteret litt.. Det nye er aaaallt for stort til at det er plass der som det sitter orginalt. Har sett på løsningen å bruke en 90graders bøy å sette det nedover. Noen som har erfaring med dette?
  8. Takk for det!:) Stemmer nok som du sier.. Bilen er ombygd til S6 96.mod look. Syntes det kler bilen mye bedre enn s4 fronten!
  9. Ser ut til å være bra velholdt denne ja! gratulerer med grom vogn!:)
  10. Har ikke lyst på orginale S4 felger da? Veldig fine dekk. 235/45-17. Se bilde i tråden om "min S4 Avant".
  11. Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om den nye bilen min! Blir vel igrunn ikke noe stort prosjekt sett i sammenheng med mange andre prosjekter her... Men blir en del forrandringer etterhvert, å da er det greit med litt innpill og tips fra andre! Uansett.. Fredag kveld gikk turen til fjells og jeg fikk hentet meg min første S-bil. Har i lang tid hatt lyst på en etter å ha prøvekjørt en S2 i vinter. Femmer, turbo og quattro har brent seg inn i hjernen min og jeg har stort sett ikke tenkt på annet siden. Dermed var det bestemt... Valget endte på en 92-mod Audi S4 2,2 turboquattro Avant (grønne skilter). Til å være en så gammel bil ser den ut til å være godt holdt. Bilen har servicehefte og ser ut til å ha blitt fulgt opp jevnlig. Motor sviver fint, turboen er fast, og understell/drivverk virker bra. Litt slark rundt kassa, så må bytte foringene rundt den. Utstyrsliste: - 5-trinns manuell kasse - Sorte skinnseter (elektriske) - El-vinduer - Klima/AC - Kjørecomputer - El-speil osv..osv.. Dessuten: - 300hk Chip (ukjent type) - Justerbare koni Bortsett fra dette er bilen så å si orginal. Har noe rust ved listene på dørene, hørt dette nermest er standard på S4. Har en del planer for den, men må ta litt etterhvert. Ønsker å holde den så clean som mulig. Fikser ikke S-biler med 500 kg plastikk hengende ned på sidene. Her er hva jeg har tenkt meg fremover: I første omgang: - Oljeskift m filter - bytte olje på diff og kasse. Videre: - Bilen skal lakkes opp igjen - Nye bremser rund bau. (må fjerne UFO-bremsene foran gitt) - Nye sko - Ny eksos (kom med innspill) - Nye foringer runt kassa (litt slark) - Nye motorfester Blir sikkert mer etterhvert, men må som sagt ta det litt ettersom lommeboka fylles igjen! Tar gjerne imot innspill og tips! Noen bilder, kommer fler etterhvert:
  12. turboquattro

    Service S4

    Hei. Har nå kjøpt meg s4 92-mod avant, 2,2turbo 5 trinns-mannuell. Har planer om å ta en grundig service på den nå i helgen. I den forbindelse er det en del jeg lurer på: - Hva er reg.reim intervall? - Hvilken olje anbefales? - Hvilke plugger er best å bruke? - Olje på kasse og diff, hva bruker dere? Ellers annet som er greit å ta ved en service? Takker for svar.. Andreas
  13. Takker! Akkurat det jeg ønsket å høre! :)
  14. Klart jeg kan kjøre med dette oppsettet.. Men jeg spør om holdbarheten?! Av erfaring er det nemmelig stor forskjell på biler som er "chippet og oppgitt 180hk" og biler som bremser 186hk! Derfor greit å sjekke litt! :)
  15. Sett bort ifra at jeg er noe skeptisk til holdbarhet var bilen en drøm å kjøre. Er montert en GFB hybrid dump på bilen også. Sykt grom lyd, wastegate lyd ved lavt turtall og skikkelig dump lyd når man har ordentlig trykk.. hehe.. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår