Gå til innhold

Hvordan blir lyden med disse tingene?

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

Jeg er av den typen som liker kraftig lyd... hvordan blir det med disse komponentene? passer dette i det hele tatt sammen??

 

2x Forsterker Xzound ZXR 2000 - 1000W 2ch

Kr. 2.596,00 totalt

 

2x Subwoofer 10" 600W Xzound ZXR10

Kr. 1.258,00 totalt

 

6x9" høytalersett 360W, Xzound GTX-2

Kr. 369,00 totalt

 

evnt. link

 

http://www.mobilsentrum.no/shoppingcart.asp?c=839721213&n=1200266496

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill å kjøp høytalere foran før du kjøper 6x9.. ett tre-veis system til 369 kr kan ikke være mye bra.

bruk heller 200 kroner ekstra på ett passivt 2-veis system forran.

altså ett komponentsett eller coax.

 

du trenger ikke den bassen som de 6x9 produserer, fordi du har to subber som tar seg av lave frekvenser. da er det bedre å ha høytalere forran som produserer bedre lyd i høyere frekvenser. det er jo tross alt der du sitter.

 

og jeg ville heller kjøpt EN kraftig monoblokk i stedet for de ampene du har valgt

RMS 2 x 100W @ 4 Ohm

RMS 2 x 200W @ 2 Ohm

RMS 1 x 400W / 1 x 1000W Max

 

det betyr at du må brokoble begge forsterkerene og ha en til hver sub, for å få noe særlig effekt ut av de. subbene dine vil jo ha ca 400w rms

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hørt noe av dette selv, men noe sier meg at dette er litt "jalla"...

 

en 12" og ei monoblokk til samlet 4000,- av en høyere kvalitet vil garantert gi deg mer for pengene, og oppgraderingspotensialet vil være større til senere. og kjøp for all del et skikkelig frontsett først, focal a1 serien ligger milevis foran stæsjet du har der....

 

bare et forslag: ei 4501 blokk fra dynabel og en peerless 12" fra eltek kommer på 3950,- og vil gi deg muligheten til å slenge på en eller tilogmed to slike 12" når pengene skulle strømme inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår