Gå til innhold

Vindusviskere

Ranger emnet


NiX

Anbefalte innlegg

Hadde en uhyggelig opplevelse i dag i pøsende regn... kjørte i ca 80 å plutselig hører jeg et smell og vindusviskeren på førersiden sluttet å funke. Var bare å senke farten å kjøre de siste 5 km hjem uten vindusvisker... Når jeg kom hjem få fant jeg ut at det var drivleddet til vindusviskeren som hadde løsnet. Det jeg gjorde da var å bare trykke det på plass, å da hørte jeg bare et lite klikk. men fortsatt så synes jeg at det virker som om leddet er veldig løst, så det jeg lurer på er om noen vet om det skal være en låsemekanisme på denne saken som evt. har blitt knekt av eller no sånt? har kjørt en del i kvel å vindusviskeren funker helt fint, men er jo litt uhyggelig hvis det samme skjer igjen til vinteren.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers skjer det igjen.

Hvis det ikke går an å bytte leddet uten å bytte armene med både kula og hullet på, kan du prøve å banke litt forsikting rundt åpningen på hullet slik at det blir trangere.

 

Evt gå på hugger'n og få tak i brukte armer fra en bil med lavere km stand enn din.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke no til opel på huggern, passer det fra andre biler? Hadde samme problemet i dag.. sprang ut i -2 grader å startet opp motoren.. så at det lå et godt lag med rim/is på ruta, så jeg lot bare motoren stå i noen minuter før jeg startet vindusvirkerene for å være lat, men nå stoppet den igjen.. så dette er jo ikke holdbart til vinteren. Lurer bare på om jeg skal kjøpe nye ledd fra opel, men er dette deler de har priset seg opp for, eller er dette billige saker?

 

Det er vel ikke noen som har noe liggende som har lyst og selge for en billig penge?

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, man skulle no ikke tro det, men har opplevd før at opel har tatt seg meget mye betalt for små ting. f.eks. i vår så måtte jeg kjøpe nye skvettlapper til forhjulene, og opel skulle ha 180 kr for 2.stk. Gikk heller til en bilrekvisa butikk å kjøpte presis samme skvettlappene (HELT SAMME!) for 40 kr pr stk.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår