Gå til innhold

Kjøp av 2000 mod Golf 1.8 20v 4motion. Trenger tips!

Ranger emnet


Andyman

Anbefalte innlegg

Er motoren turbo?

Har du en link til bilen kanskje.

Hadde kjøpt gti 4er golf haddde jeg vært deg.

Skulle jeg hatt 4 hjulstrekk ville jeg sett på a4 turbo quattro.

Hvis det er en 1,8 sugemotor, vil jeg nesten at den motoren er feil.

 

GTi er en utrolig artig bil , men mener att om du ska ha 4 motion må du ha TDI og di er dyre..

A4 Tq er vel rimligere da ja

lykke til;)

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Det er vanlig 1.8 125hk som sitter i bilen. Har hørt litt forskjellig om 4motion som tydeligvis er et dårlig 4x4 system og krever mye stell. GTI er også en bil jeg har i kikkerten, men vil helst ha 4x4 siden det er det jeg har nå. Hva er vanlige feil på GTI? Turboras?Dårlig girkasse?

 

Link til 1.8 4motion:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9473400&sid=16awZsaXi4177674&pos=12&tot=60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Det er vanlig 1.8 125hk som sitter i bilen. Har hørt litt forskjellig om 4motion som tydeligvis er et dårlig 4x4 system og krever mye stell. GTI er også en bil jeg har i kikkerten, men vil helst ha 4x4 siden det er det jeg har nå. Hva er vanlige feil på GTI? Turboras?Dårlig girkasse?

 

Link til 1.8 4motion:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9473400&sid=16awZsaXi4177674&pos=12&tot=60

 

 

Pappa har 4motion på passaten, er ikke noe dårlig system der værtfall. Regner med det er likt på golf og passat

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvilken modell passaten er? Mener det er et mer "quatro" system på en type passat. At 4 hjulstrekken ligger inne hele tiden. Mener det er den 01 til 04-05 som har dette. Arrester meg hvis jeg tar feil!

 

Passat 01-05 bruker haldex, de drar for det meste på fremhjulene frem til de spinner,å når de spinner er det smikk så er bakhjulene med også! :)samme med nyere Audi`r bruker også haldex, det er de gamle type audiene som bruker firehjulstrekk hele tiden...rundt 84-88mod eller noe sånt...om jeg ikke husker helt feil da.. :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken vei motoren sitter faktisk. Dersom motoren sitter på langs, som en Audi 5'r eller for eksempel passat V6 så er det torsen diff, det vil si konstant 4-hjulstrekk.

På en motor som sitter på tvers, eks. 4 sylindra 1,8 turbo brukes det haldex diff, nesten all kraft foran, men viskosekobling bakover. Så om det er 4-motion eller Quattro så kan det være likt/ulikt alt ettersom motor.

 

Dette er slik jeg har oppfattet det, er ikke 100% sikker på dette så om noen er sikre på noe annet må de gjerne arrestere meg.

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvilken modell passaten er? Mener det er et mer "quatro" system på en type passat. At 4 hjulstrekken ligger inne hele tiden. Mener det er den 01 til 04-05 som har dette. Arrester meg hvis jeg tar feil!

 

Jepp, er en 2003 mod, TDI med 4motion, så ikke hvilken modell trådstarter hadde :)

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår