Gå til innhold

Dårlig batteri= Dårlig trøkk i anlegg?

Ranger emnet


wazzza

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kom til å tenke på en ting. Mitt batteri er et batteri som gamlingen fikk av en verkstedskompis fordi kunden mente det var feil på batteriet.... for minst 10 år siden. I løpet av de 10 årene har det blitt brukt i alle mulige innretninger før det nå er havnet i min bil. Det så dårlig at hvis det er -15 er det så vidt den greier å dra motoren over topp.. Hvis jeg må file litt på starteren begynner startmotoren å miste fart. Målte laddingen ved ca 1000 omdr. Målte 14V akkurat på batteriet. Noe lavt vil jeg påstå.

 

Kan dette ha innvirkning på stereoen min? Har ikke rare greiene. Bare 6x9`ere i hattehylla og 5.5" i dørene fremme. Alle høyttalerne kjøres over egen forsterker.

 

EN ANNEN TING: Hvilken vei skal 6x9`ene slå? Skal de slå utover som vanlige høyttalere. De er 3-veis om det har noe å si. Mine slår nemlig innover. Er det rett? Har jeg koblet de med feil polaritet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du målt strøm ved dynamo

 

batteriet er jo det eneste punktet i bilen din som kan lagre strøm, med mindre du har en kondensator.

 

er jo dynamoen din som produserer strøm.

 

 

ved en hvis hastighet produserer dynamoen all den strømmen du bruker til anlegg + å drive bilen. uten å trekke strøm fra batteriet.

 

batteriet er en strøm reserve som du kun bruker når bilen står i ro eller produserer for lite strøm for å drifte all den strømmen du trekker for å holde anlegg+alt av elektrisk ibilen i gang.

 

kan virke som dynamoen din produsere lite strøm, eller at du trekker mer dtrøm enn kablene i bilen din orginalt har..

 

prøv det billigste først, altså å oppgradere kablene i motor rommet..

 

fra batteri til jord

fra dymano til batteri og

fra dynamo til jord.

 

 

dette hjelper ofte.

 

gjorde i hverfall det i mitt tilfelle.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er modent for utbytting, men funker greit til å starte bilen med. Grunnen til at jeg spør er at en kompis spiller fletta av meg med et mindre anlegg. år jeg ser på elementene mine når d spilles virker det som om de slår feil vei (slår innover). Er det rett på en 6x9? Er 99,9% sikker på de har rett polaritet...

 

Han har bare 2 stk 6x9 av typen blaupunkt som drives direkte av spilleren. Klarer mye bedre bass enn meg. Jeg har pioneer i både dører og hattehylla,s amt pioneer spiller. CUBE forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår