Gå til innhold

bremser..

Ranger emnet

andette

Anbefalte innlegg

tror jeg sliter litt med bremsene på audien om dagen.. er en 96 mod A4.

når jeg skal bremse ved normal kjøring så må jeg trå pedalen laaaangt inn før det "tar tak" og kan vel ikke skryte på meg at de bremser bra da heller... :]

men om jeg f.eks gir på litt og skal bremse, er pedalen ganske hard og står rolig og "hakker"/pulserer før den plutselig går i gulvet og fungerer som de gjør ellers.. den pulseringa er ca likt som når abs'en fungerer, bare hyppigere.

mens pedalen "hakker" så bremser det ikke merkbart i allefall..

dette skjer også om jeg bremser i nedoverbakker, og det er værre jo større fart jeg har.

noen som vet hva som kan være grunnen?

har spurt en del rundt meg og, men får forskjellige svar..

bremseservoen er ødelagt, bremsekraftforsterkeren fungerer ikke, luft i systemet, abs-føler eller noe sånt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først om det er kommet luft inn i systemet, hvis det har skjedd så må du få lufta ut det.

Hvis ikke dette hjelper er det nok masterpumpa/sylinderen som er gåen.

Opplevde noe av det samme på min, først hjalp det bare å lufte bremsene og så måtte jeg bytte den master delen. Det å bytte den koster 4000kr hos Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innom audisjappa borti her i dag.. han ville prøvekjøre og greier, og etter laaaaang ventetid så kommer han og sier det kan bli dyrt :P

han mente det var vakuumlekkasje i bremsekraftforsterkeren, men han visste ikke om det var utvendig eller innvendig.

men kan sikkert prøve å lufte bremsene slik dere sier før jeg evt kjøper dyre deler :P

han tipsa meg om at jeg burde fikse et hjullager som jeg egentlig visste om og.. såå.. :)

jeg ble hvertfall litt muggen siden den var på EU for litt over en mnd siden og jeg kjøpte bilen for 3 uker siden i god tro.. :S

takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Hiver meg på denne tråden jeg.

Bremsen på førerside forran "hakker" litt når jeg bremser svakt, tar jeg å bremser litt kraftigere, er den som normal. Hva er gale? Kan det ha sammenheng med ABS lampa så lyser? Kanskje abs føleren har hoppet av der og dette skaper hakkingen? Kommer svak lyd av det og.. Kjenner det ikke noe spes i pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden jeg.

Bremsen på førerside forran "hakker" litt når jeg bremser svakt, tar jeg å bremser litt kraftigere, er den som normal. Hva er gale? Kan det ha sammenheng med ABS lampa så lyser? Kanskje abs føleren har hoppet av der og dette skaper hakkingen? Kommer svak lyd av det og.. Kjenner det ikke noe spes i pedalen.

ABS-føleren din er gefahren! Kjøp ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider