Gå til innhold

Letting av senator b

Ranger emnet


viddi_boy

Anbefalte innlegg

har lyst å kjøpe en sentator b å lette for vekt siden den veier en del orginalt.

Hvor mye kan jeg fjerne i isolasjon, bakseter dør trekk osv?

har ikke tengt å ha kjørekomputer eller el soltak og vindu.

Noe mer jeg kan fjerne?

 

Hvor mye veier en med 3.0 12v og en med 3.0 24v eksakt??

1991 Opel Calibra 16v 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Senatoren min veier ca 1500-1600 kg. Lette vekt.. hmm lite å gjøre egentlig hvis ikke du skal ha den til en race maskin da.. Kan jo pelme ut seter å div.

 

Men gennerelt lite å gjøre med vekta, dette er jo tross alt en ganske stor bil.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Hei.

 

Vil du ha bedre ytelse i en bil er det to veier å gå. Mer effekt eller lavere vekt.

10% reduksjon av vekt er jevngodt med 10% økning i effekt.

 

Letting av bilen er ofte den billigste måten å gjøre det på. Veiene å gå er mangen, fra å fjerne alt av unødvendig vekt/utstyr, til å erstatte tyngre komponenter som dører, panser, skjermer og bagasjeromslokk, og erstatte dem med kompositt eller glassfiber.

 

Ved å fjerne de komponentene du har tilgang på uten å gjøre bilen usikker i en kræsj greier du kanskje å bli kvitt 50-70 kg.

Ingen dårlig start, men de betydlige vektreduksjonene krever og koster litt mer.

Mange leverandører kommer nå inn på markedet med lettvekts deler så kanskje du greier å finne diverse deler i jakten på å lette den.

 

Johan

Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé

Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET

Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET

 

Mercedes ML 230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg har netopp letta min senator b for det det går ann og lette den med..

veit ikke hvor mye du har tengt deg og lette bilen men fjerner du lyddempingen mot torpedovegge og den i gulvet fremme har du revet ut ca 30 kg!

og førerstolene er tunge! veier ca 30 kg hver så om du erstatter de med bøttestoler etc også har du sikkert letta bilen 70 kg!

og reservehjul seff... 10 kg der og

 

veide opp alt jeg reiv ut av bilen jeg

og jeg rev ut ledningsnett dash med innmat, intreør, lyddemping

så og si det som går ann og det veide en ca 200 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Lurer på dette selv egentlig. Vurderer å kjøpe meg en ny bil og gjøre den litt lettere. Den veier 1950kg som relativt mye. Dog jeg er ikke interessert i å miste komfort eller utseende. Noe som gjør det veldig vanskelig. Jekk, reservehjul etc er naturlige ting som fjernes, men er det andre smarte ting som kan taes?

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på dette selv egentlig. Vurderer å kjøpe meg en ny bil og gjøre den litt lettere. Den veier 1950kg som relativt mye. Dog jeg er ikke interessert i å miste komfort eller utseende. Noe som gjør det veldig vanskelig. Jekk, reservehjul etc er naturlige ting som fjernes, men er det andre smarte ting som kan taes?

 

Bytte ut fangere og sånt med glassfiber, carbon eller lignendes. Rive ut assfaltmatter osv..

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jeg er nede i 1510 kg på senator b min nå.

 

Fortsatt veldig mye da :p

 

Senator B er vel ikke bilen å lage lett bil av om det er det man er ute etter;) Det er en comfortracer.. heh

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår