Gå til innhold

pyrox

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pyrox

  • Bursdag 04/22/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Commodore B GS Coupè
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1974
  • Yrke eller sivil status
    Gift brannkonstabel.......
  • Motor (eks 1.6)
    3.6 Twin T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Orginal Lotus Omega 3.6 Twin turbo, 4" titaneksosanlegg, Aluminiumsdører, Komposittpanser, Aluminiumsbagasjelokk, Lexan ruter bak og sidene.
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    stord

pyrox's Achievements

  1. Smoking shame nobody's bothered to answer your question. I'm not familiar with any plate/Wweld shops around Oslo as I live on the west coast. SURELY someone can point this gent in the right direction?? Welkom in Noorwegen, en veel succes met het project.
  2. Hmmmm.. Ryktes at en letter bøge kar fra vestlandet har kjøpt denna. Skal vistnok misbruke den til nistepakkekjøring. Dårlig utnyttelse av en glimrende bra bil. Jaja, du får bare håpe EU kontrollen går bra Vidar!! T-t-tog du an???
  3. Jeg har 2 Zenith gassere med manifolder fra Commodore GS hvis du fremdeles er på jakt. Som tidligere sagt, jeg og ville helst fått innsprøytinga til å virke hvis mulig.
  4. Tar jeg ikke heeeelt feil skal det være en T3.
  5. Ha Ha, ufatteli bra utsagn. Han har nok rett. Bytt peilepinne til en lengre en så er du ok. Edit: unskyld. Det var barnsli av meg å underbygge slike tåpelige ting. hehehe
  6. Hei, Jeg er ute i samme ærend som deg. Jeg har hørt at 4mm lexan er minimum for bane der de har krav om slikt. Husk å kjøpe ripefritt. Jeg skal sjekke hvor jeg kjøpte dette. Dårlig husk. Lexan som løsner fra popnagler/pakningene i forbindelse med deformasjon av vindusrammen ved kolisjon kan være meget farlig. Sikkert noen som vet mer.
  7. Beklager å bumpe denne tråden opp igjen. Jeg har kontaktet alle bilklubber og verksteder i håp om å få hjelp men ingen kan svare. Etter å ha snakket med veldig mange hos Statens Veivesen kom jeg i kontakt med en kar som var kjent med saksgangen for typegodkjenning av ombygde biler der. Han kunne heller ikke svare helt på hvordan ting skulle gjøres, men viste at en søknad skulle inn i forkant av ombyggingen for å vise hvordan dette skulle gjennomføres teknisk. Tror han kalte de som skulle behandle søknaden SFOR? De krever teknisk spec. belastnings kalkulasjoner for forsterket hjuloppheng/karosseri, samt godkjente papir på alle delene som deltar i oppbyggingen. Det jeg lurer på nå før jeg må begynne helt fra grunnen av med tanke på flytte hjuloppheng fra en mer robust biltype til min er som følger: Har noen utført noen som helst oppgradering av bremser, hjuloppheng, styring eller drivlinje til Opel Commodore B GSE? I så fall setter jeg stor pris på å få vite hva og hvordan. Alt er av interesse. Alternativt må jeg kjøpe inn orginalt hjuloppheng fra en LO og montere, noe som blir litt dyrere og like masse arbeid, minst. Men da stemmer papirene i allefall. På forhånd takk for hjelpen.
  8. Beklager å bumpe denne tråden opp igjen. Jeg har kontaktet alle bilklubber og verksteder i håp om å få hjelp men ingen kan svare. Etter å ha snakket med veldig mange hos Statens Veivesen kom jeg i kontakt med en kar som var kjent med saksgangen for typegodkjenning av ombygde biler der. Han kunne heller ikke svare helt på hvordan ting skulle gjøres, men viste at en søknad skulle inn i forkant av ombyggingen for å vise hvordan dette skulle gjennomføres teknisk. Tror han kalte de som skulle behandle søknaden SFOR? De krever teknisk spec. belastnings kalkulasjoner for forsterket hjuloppheng/karosseri, samt godkjente papir på alle delene som deltar i oppbyggingen. Det jeg lurer på nå før jeg må begynne helt fra grunnen av med tanke på flytte hjuloppheng fra en mer robust biltype til min er som følger: Har noen utført noen som helst oppgradering av bremser, hjuloppheng, styring eller drivlinje til Opel Commodore B GSE? I så fall setter jeg stor pris på å få vite hva og hvordan. Alt er av interesse. Alternativt må jeg kjøpe inn orginalt hjuloppheng fra en LO og montere, noe som blir litt dyrere og like masse arbeid, minst. Men da stemmer papirene i allefall. På forhånd takk for hjelpen.
  9. Hei. Høres ut som en gåen drivaksling. Gir det seg når du retter opp?
  10. Mercedes oppererte med begreped livstidsforseglede kasser i den forstand at de ikke skulle byttes olje på gjennom hele levetiden. Har ingenting med reparering å gjøre.. Det er heller ingen feil på de annet en manglende service fra begynnelsen av. Dette sørget for at levetiden til girkasse og fordelerkassene ble meget korte. Girkassen har ikke peilepinne og skulle ikke trenge spesiellt brukertilsyn. Dette har de gått tilbake på nå. Sørg uansett for å bytte olje på disse ved kjøp av bil da det er billig forsikring og ofte slurvet med hos Mercedes. Har selv vert borti 4-5 tilfeller av ulyd i fordelerkasse fordi MB ikke hadde byttet olje i tide.
  11. Du kan og ta det som privatist. 1 år intensivt og 4 år læretid. Det har skjedd en del innen reglene for nyutdannede ambulansepersonell. Det blir vanskeligere og vanskeligere å komme inn å få læretid utenom vanlig 2 årig skolegang først. Det er uansett opp til det enkelte helseforetak å bestemme om du tilfredstiller deres krav innfor de normer de har satt. (tro det eller ei) Har du NOU 76-2 kan du komme inn ved at helseforetaket gir deg et par tillegskurs. (Ofte PHTLS og andre grunnleggende kurs) Sjekk rundt hva du kan ta på privaten av NLA, RKHK og andre organisasjoner. Hjertestarter, 160, Grunnutdanning for ambulansepersonnel, medisinske kurs o.l Kontakt studieveilederen ved en av ambulanseskolene i landet. (Det er 2) Jeg har jobbet som brannkonstabel og ambulansepersonell i nesten 10 år nå og har tatt nesten alt på privat basis fra ambulanseskolen til brannteknisk høyskole. Men du må være målrettet. Folk som bare gjesteopptrer for å se om de liker dette yrket blir silt ut ved første tegn til dette. Skal du innom brannyrket som det ble nevnt her MÅ du være annsatt i brannvesen da det bare er disse som får kursplasser på Norges Brannskole. Lykke til. Du er hva du vil være.
  12. Har sendt mail. Får håpe på det beste.
  13. Ok. Takk for den. Har han bedrift eller annen ofisiell kontaktadresse? Eller er han en sån type du bare kan kontakte direkte utan å plage han?
  14. Hei. Vet ikke så mye om X5 annet en at den for så vidt er bedre en ML... ML kan jeg si et par positive ord om uansett. Skal du ha en ML 270 må du gå for 2002 modell eller nyere. Etter 2002 ble ML modellene oppgradert og mange av problemene som hadde irritert eierne forsvant. Du kjenner i hovedsak en 2002 modell eller nyere på at den har prosjektor linser med klarglass og grøfte/tåkelys under disse i støtfangeren framme. 270 CDI motoren er en av de beste til denne biltypen og har veldig få typiske feil. 4 hjuls systemet fungerer meget bra og har minimal dekkslitasje. Husk breie dekk ser kult ut men får bilen til å oppføre seg dårlig. Over 245 bredde går det dårlig med sporing og komforten. Service og vedlikehold er relativt dyrt, men ikke så dyrt at det er store forskjellen fra andre SUV'er. For å være helt ærlig hadde jeg heller tatt service selv da Mercedes oppererer med "livstidsforseglet" girkasse og fordelerkasse. Dette er den sikre dødsdom for disse kassene... En ML er veldig enkel å skru på. Tenker du videresalg i overskuelig fremtid blir det vel heller litt viktig med servicehefte og.
  15. Hei. Du kan nok det ja. Spenningstoppen som oppstår når lysbuen går mellom en startkabelklemme som "glipper" litt kan være nok til å skade elektroniske komponenter på bilen din. Det skjer ikke så ofte som man ofte får inntrykk av, men det er ikke verdt å ta sjangsen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår