Gå til innhold

Forsterker(4-kanaler) til 2x10" og frontsett?

Ranger emnet


Corepower

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Blitt endel spørsmål i det siste her, men skal gå til anskaffelse av dette frontsettet; http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10922&PHPSESSID=040e214d2495017898f7c650b25a58a9

 

Og har 2x10" med disse specs`a;

10"x2 SUBWOOFER

40 OZ MAGNET

MAX POWER:600W

IMPEDANCE: 4 OHM

PAPER CONE FOAM EDGE

4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2"

FREQ. RESP.: 35-300HZ

SPL: 90dB/W/M

Har hørt at disse er veldig lett å drive siden det er litt "billig" varer.

 

Det jeg lurer på er hvor kraftig forsterker jeg måtte trenge for å kjøre alt det på en?

Om noen har noen rimelige å anbefale? ;)

Har nå en 2 kanals biltema forsterker og orker ikke så mye rot med å ha flere forsterkere o.s.v. så vil ha en som kan dra alt.

 

Blir takknemlig for svar.

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge frontsett du har valgt.:D

 

men EN forsterker som skal dra alt dette kan jo bli litt vrient.

frontsettet skal ha ca 75rms og subbene ca 300rms hver hvis jeg forstår riktig.

 

måtte evt blitt en 4x100 eller 4x125 ca da, og skru ned gain på front.

 

hadde hvert endel enklere med en to kanaler/monoblokk til subbene og en to kanaler til front. evt kjøpe en 4kanler med en gang så du kan oppgradere senere hvis du vil.

 

f.eks dynabel bf0804 og bf1702 fra eltek

 

http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

 

2800 for begge. på tilbud nå

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer om jeg kanskje skaffer en 2-kanaler til da, kan hende jeg har en liggende fra før av også.

 

Men en ting jeg lurer på når man skal ha 2 forsterkere i bilen er hvordan man gjør det med remote strøm til den ene forsterkeren?

Nå så er jo den ledningen mellom cd spiller og forsterker.

Men hvordan blir det da når jeg skal koble signalkablene videre til den andre forsterkeren? ;O

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takker for svar. ;)

 

Får sjekke om forsterkeren har en slik utgang da.

Har ett bra tilbud på en kicker kx200.2, vil den kunne drive frontsettet godt nok?

 

Så kjører jeg sub`ene på den gamle biltema forsterkeren, eller burde jeg helst byttet om?

Specs på biltema forsterkeren;

Uteffekt kontinuerlig: 2 x 100 W ved 2 W, 2 x 65 W ved 4 W

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote strøm kan du kjøre fra den ene forsterkeren over til den andre. Ledningen mellom cd spiller og forsterker kan du nten splitte v/en y-splitt (fåes hos 'alle' elektroforhandlere.), eller så er det mange nyere forsterkere som har en utgang, en 'pass-through' for flere forsterkere.

 

Vet at den kicker forsterkeren har slik out put for signalkablene til en videre forsterker. Så den remote strøm kabelen går bare mellom forsterkerene den da?

Trenger ikke splitte opp den om jeg forsto det rett?

 

Da blir det jo sånn at man evt fester inn remote strøm kabelen fra cd spilleren, til kicker forsterkeren, og så fester man inn samme plassen remote kabelen fra kicker forsterkeren til biltema forsterkeren?

Hardt forklart. ;)

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det funker ja.

 

Ble forresten så jeg var innom bilradiospesialisten en tur igår for å høre litt på noen sett, og ble til at jeg gikk derfra med Inifnity kappa settet til en meeeget god pris. ;)

 

Fikk innstallert det i bilen igår, men det kjøres nå kun fra cd-spilleren, så gleder meg enda mer til å få forsterker på de.

Synes de høres veldig bra ut. Veldig behagelige.

Kommer jeg til å merke stor forskjell når jeg kobler de til en kx200.2 forsterker?

 

Men må få byggd opp på en eller annen måte med noe glassfiber rundt diskantene siden de er litt større enn de originale, slik at de stikker opp.

Satser på at det ikke er ett altfor vanskelig prosjekt. :p

Noen som har bilder eller linker til slike installasjoner?

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår