Gå til innhold

Mistet lappen, når får man den tilbake?

Ranger emnet


Phantom3D

Anbefalte innlegg

En kompis av meg mistet lørdag for nesten 3 uker siden lappen etter at politiet mente han sladdet i samtlige rundkjøringer i byen. Han kjørte en hvit 325 E30. Det var flere hvite BMWer 3-serier som fulgte på. Han mener selv at politiet må ha sett noen av de andre BMWene.

2 av bmwene ble stoppet, han ene fikk tilsnakk, mens han andre mistet lappen fordi han var MISTENKT for grisekjøring tidligere, og han hadde to prikker.

 

Uansett, han samtykket ikke. Og han regnet med at han fikk lappen tilbake etter 3 uker om han ikke hadde fått noen dom først. Vi tror ikke politiet har noen beviser som film. Med untak at det var to betjenter i bilen. (Vi var 5-7 biler som kjørte sammen)

Har han rett på lappen etter 3 uker dersom han ikke har fått noen dom..? Saken ble visst i dag sendt til tingretten. Hva skjer nå?

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg mistet lørdag for nesten 3 uker siden lappen etter at politiet mente han sladdet i samtlige rundkjøringer i byen. Han kjørte en hvit 325 E30. Det var flere hvite BMWer 3-serier som fulgte på. Han mener selv at politiet må ha sett noen av de andre BMWene.

2 av bmwene ble stoppet, han ene fikk tilsnakk, mens han andre mistet lappen fordi han var MISTENKT for grisekjøring tidligere, og han hadde to prikker.

 

Uansett, han samtykket ikke. Og han regnet med at han fikk lappen tilbake etter 3 uker om han ikke hadde fått noen dom først. Vi tror ikke politiet har noen beviser som film. Med untak at det var to betjenter i bilen. (Vi var 5-7 biler som kjørte sammen)

Har han rett på lappen etter 3 uker dersom han ikke har fått noen dom..? Saken ble visst i dag sendt til tingretten. Hva skjer nå?

Han må ringe til politiet å høre om de har sendt over saken til tingretten,er det de har 3 uker på å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er kjipt.

Han bli vel innkalt til et såkalt dommeravhør, og der blir det avgjort om de skal beholde førerkortet lengre.

I min sak, gikk det 3 uker uten at jeg hørte noe, så jeg dro på kontoret for å hente førerkortet mitt, men da sendte faan hakke meg politiet saken til tingretten omgående!!

Nå har jeg vært i dommeravhøret, der ble jeg fradømt førerretten i ytterligere 3 måneder.

Det vil si, at når jeg har vært uten førerkort i 4 måneder den 9.juni, så har jeg enda ikke noen dom på meg.

Kan bli så inn i hellvete forbanna på den forbanna soper motherfuckings skitjengen som styrer dette hellvetes skampulte sjøsamesamfunnet vi lever i.

 

Serriøst, jeg haaaaater snuten og rettsvesnet av hele min hellvetes forbanna sjel!!!!!!!!!!

 

(unskyld språkbruken, men jeg kom nettop hjem etter å ha vært nede på tinghuset)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om politiet kun har sett en sladd i ei rundkjøring, og det er det de har bevis på er det jo kun det de kan sette en straff på... Men det kan fort vekk bli 3 mnd....

Rart at de setter to forskjellige "straffer" da.. En får tilsnakk og en anna blir fra tatt lappen.. Burde jo være et argument...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der kan ta lang lang tid før noe skjer, jeg selv mista lappen mai 2006 pga. mistanke om høg fart.. Den aktuelle purken "var aldri" på kontoret når advokaten min ringte, før 3 uker var gått, da ringte han meg og sa: "hadde vi hatt lappen din idag så skulle du hatt den igjen,SÅ eg tok å sendte den inn igår...." Etter en stund fikk jeg innkallelse til tingretten, når jeg kom dit fikk jeg "refs" fordi jeg ikke hadde vært villig å stille til avhør hos "gestapo", selv om de hadde sagt at jeg kunne vente til tingretten med å forklare meg (dette prøvde jeg å si i tingretten til ingen nytte). jeg sa også at jeg hadde 2 vitner ute på gangen som kunne bevitne at jeg hadde vært 3-4 mil unna det aktuelle tidspunkt, noe de ikke var særlig intressert i å snalle med, så det ble dom på at "gestapo" kunne holde på lappen til saken kom opp i retten, men maks til 3.januar 2007. Jeg anka avgjørelsen siden de ikke engang hadde snakket med vitnene mine, da fikk jeg bare ett brev hvor det stod:" det er usannsynli at den aktuelle politimann med sin lange erfaring kan ta feil, det er mer sannsynnli at vitnene lyger bevisst eller ubevisst for hjelpe mistenkte"..

Tiden gikk å ingenting skjedde, 4.januar begynte jeg å skulle hente ut lappen men det låg fortsatt inne sperre på meg, advokaten ringte politiet som sa at den allerede var på veg i posten, etter ett par dager var den ikke komt. Vi ringte politijuristen som hadde hatt saken, han sa at dette gikk automatisk så den kom straks, fortsatt ingenting.. Ingenting skjedde før jeg sendte fadern inn på det lokale politikontoret for å snakke med politimesteren( ei dame), å det måtte en dame til for å få orden på det, en dag etter kunne jeg gå innom et annet politikontor å få skrive ut en midlertidig kjøretillatelse, nesten 2 uker etter jeg jeg skulle ha den tilbake fordi de ikke hadde funnet noe bevis for at det var jeg som hadde kjørt fort...

Det jeg lærte av dette er at jeg kommer aldri til å stole orntli på politiet igjen..

Den lokale politimann sa til å med i første avhøret at han var 70 eller 90%sikker på at han hadde rett bil(husker ikke nøyakti hvilken av prosentene det var)... Pga. dette gikk jeg ett halvt år uten lappen...

:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der kan ta lang lang tid før noe skjer, jeg selv mista lappen mai 2006 pga. mistanke om høg fart.. Den aktuelle purken "var aldri" på kontoret når advokaten min ringte, før 3 uker var gått, da ringte han meg og sa: "hadde vi hatt lappen din idag så skulle du hatt den igjen,SÅ eg tok å sendte den inn igår...." Etter en stund fikk jeg innkallelse til tingretten, når jeg kom dit fikk jeg "refs" fordi jeg ikke hadde vært villig å stille til avhør hos "gestapo", selv om de hadde sagt at jeg kunne vente til tingretten med å forklare meg (dette prøvde jeg å si i tingretten til ingen nytte). jeg sa også at jeg hadde 2 vitner ute på gangen som kunne bevitne at jeg hadde vært 3-4 mil unna det aktuelle tidspunkt, noe de ikke var særlig intressert i å snalle med, så det ble dom på at "gestapo" kunne holde på lappen til saken kom opp i retten, men maks til 3.januar 2007. Jeg anka avgjørelsen siden de ikke engang hadde snakket med vitnene mine, da fikk jeg bare ett brev hvor det stod:" det er usannsynli at den aktuelle politimann med sin lange erfaring kan ta feil, det er mer sannsynnli at vitnene lyger bevisst eller ubevisst for hjelpe mistenkte"..

Tiden gikk å ingenting skjedde, 4.januar begynte jeg å skulle hente ut lappen men det låg fortsatt inne sperre på meg, advokaten ringte politiet som sa at den allerede var på veg i posten, etter ett par dager var den ikke komt. Vi ringte politijuristen som hadde hatt saken, han sa at dette gikk automatisk så den kom straks, fortsatt ingenting.. Ingenting skjedde før jeg sendte fadern inn på det lokale politikontoret for å snakke med politimesteren( ei dame), å det måtte en dame til for å få orden på det, en dag etter kunne jeg gå innom et annet politikontor å få skrive ut en midlertidig kjøretillatelse, nesten 2 uker etter jeg jeg skulle ha den tilbake fordi de ikke hadde funnet noe bevis for at det var jeg som hadde kjørt fort...

Det jeg lærte av dette er at jeg kommer aldri til å stole orntli på politiet igjen..

Den lokale politimann sa til å med i første avhøret at han var 70 eller 90%sikker på at han hadde rett bil(husker ikke nøyakti hvilken av prosentene det var)... Pga. dette gikk jeg ett halvt år uten lappen...

:deng

 

Å dæven!

 

Har bare noen praktiske spørsmål til deg:

Hvor skaffet du deg advokat, og hva kostet det?

Saksomkostninger for å anke dommeragjørelsen, ankeavgift?

 

Jeg går nå å venter på at de skal få rævva i gir å komme frem til en dom, eller avgjøre saken min.

Det er lagt ned påstand om mellom 8-11måneder uten førerkort for meg da, noe jeg synes er waaay over the top!

 

I saken min har de avhørt vitner, og jeg har snakket med den aktuelle politimannen, så jeg har vært i avhør.

 

Men, ting tar grueli lang tid i dette motherfuckings landet, og Jeg kommer ALDRIG til å stole på en politimann igjen, og kommer ikke til å levere fra meg førerkortet mitt til noen, ikke en gang i en promillekontroll.

Betaler heller 500NOK, for ikke å ha med meg førerkort, for gud vet hva de kan finne på, og når de muligens finner det for godt å levere det tilbake til meg?

Trenger jo ikke gjøre noe galt for at de skal ta det, holder at de har "skjelelig grunn til misstanke".

Forbanna korrupte svin!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

jeg har mistet all form for respekt for norsk politi....når man ser hvordan de holder på nå om dagen blir man jo helt paff...de driter egentlig i om du er farlig i trafikken, de gjør bare dette for og sope inn masse penger i kassa...penger betyr ALT nå om dagen... det virker som de bryr seg mindre og mindre om sikkerhet til barn og andre, og konsentrerer mere om folk som spinner på en parkeringsplass eller kjører 130kmt i 100 sona inn til oslo.... ALT for og få inn mere penger........

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår