Gå til innhold

Volvo XC-70 - Et eventyr av en bil

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

a>.jpg

 

Volvo XC70 sin målgruppe er eventyrlystne personer som virkelig bruker bilen sin hele veien til hytta. Mange vil se på Storebroren XC90 som en konkurrent innenfor AWDgruppen, men sannheten er at XC90 er en bil som oftest blir fanget i byene. Og det er også det Volvo tenkte på når de laget bilen. Man kan virkelig si at XC70 er den store lillebroren. Det vises også på bagasjeplass. Volvo er familiebil, derfor er den designet for å gi mest mulig plass til alle de tingene en sportslig familie måtte trenge. Med 485l bagasjerom og mulighet for 100kg på taket skal du ikke være redd for å må la noe ligge hjemme.

 

Her kan du lese hele denne artikkelen

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet der er løst..

 

Fortell. Haldex-systemet, evt. programmeringa av dette på Volvo, bør vere betydeleg utbetra. XC70en oppførar seg i testen som ein forhjulsdreven bil.

 

Haldex-systemet fungerer forresten meget dårleg på min 02 Octavia TDI. Eg opplever, etter eit par år med ein A6 2.5TDIQ, for fyrste gong at bilen spinn på grusveg. Forøvrig er fleire VW Caravelle 4Motion levert nye i Norge utan at firehjulsdrifta er korrekt programmert slik at dei kun har drift på forhjula. Om dette gjeld Audi TT/A3/S3 Quattro og andre Quattrobilar som er levert med tverrstilt motor (og dermed utstyrt med Haldexkobling i staden for quattrosystem) kjenner eg derimot ikkje til.

 

Mvh. Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er løst med "forspenn" såvidt jeg forstod det.

Var ut med en XC70 og stoppa i en BRÅ oppoverbakke med snø, den tok løs så skura stod bak den.

 

Ang Transporter/Caravelle 4Motion så har jeg to av disse.

Begge er 06, den ene levert i 05 og andre i 06.

 

Har vært plaget med å ta løs fra stillestående i oppoverbakker, jeg lar clutchen gå ut rolig og blir bare stående å spinne på framhjula. Men, ser jeg i speilet så går jo bakhjula rundt.

 

Har aldri problem med dette i fart, kan kjøre 140 km/t i skrens på snø med dem uten at det er kun trekk fremme, funker MYE bedre å kjøre fort med enn de gamle Syncroene.

 

 

Men som du sier, andre eiere med Haldex.. det skulle jo være problem der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår