Gå til innhold

240GLE: Volvo 240 85modell Turbo (oppdatert, ny bil)

Ranger emnet


240GLE 86mod

Anbefalte innlegg

  • Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns du kan selge meg det rattet du hadde bilde av.. Ikke det orginale servo-rattet, men det andre.. :p

 

Uansett, blei litt bedre uten grøftelys ja.. :) Stå på! :D

 

Skal kanskje beholde det, er flere som har spørt om og kjøpe:P men skal si i fra vis det skal selges:)

 

Ja ble mye bedre:D Takk:)

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flott den fronten der, helt klart fineste fronten til 240 synes jeg , blir knall bra med grått interiør.

Du har bra med deler hehe.

lykke til videre .

 

Takk takk:) Fin front ja:D Blir å svart tak trekk i den, orginalt fra 240 Turbo:D kunne godt ha hatt mere deler:P men så var det og ha plass. hehe

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA-front er den HELT KLART feteste fronten :yodude:

 

Men hvorfor fjerne tåkelysa? Fell dem inn i frontspoileren, slik jeg har gjort med min... Da ser de ikke så påklistra ut. Jeg har vel felt tåkelysa inn i frontspoileren på de fleste 240'ene jeg har hatt. Du ser det på bildet under, blir ikke så voldsomt da.

 

I tillegg så satte jeg inn H4-lykter på alle fire usa-lyktene, og har også da parklys i alle fire. Jeg har egen bryter på de innerste nærlysa, og på parklysa i usa-lyktene. Deretter teipet jeg innsiden av blinklysglassene med sølvtape, akkurat i høyde med hovedlyktene. Du ser også det på bildet, ser ganske tøft ut med lysa på... Jeg hadde forøvrig kromgrill til å begynne med på min, men det ble litt for mye krom syntes jeg. Bytta ut kromgrillen med en DL-grill, ettersom jeg ville ha volvomerket midt på grillen.

 

volvoen.JPG

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA-front er den HELT KLART feteste fronten :yodude:

 

Men hvorfor fjerne tåkelysa? Fell dem inn i frontspoileren, slik jeg har gjort med min... Da ser de ikke så påklistra ut. Jeg har vel felt tåkelysa inn i frontspoileren på de fleste 240'ene jeg har hatt. Du ser det på bildet under, blir ikke så voldsomt da.

 

I tillegg så satte jeg inn H4-lykter på alle fire usa-lyktene, og har også da parklys i alle fire. Jeg har egen bryter på de innerste nærlysa, og på parklysa i usa-lyktene. Deretter teipet jeg innsiden av blinklysglassene med sølvtape, akkurat i høyde med hovedlyktene. Du ser også det på bildet, ser ganske tøft ut med lysa på... Jeg hadde forøvrig kromgrill til å begynne med på min, men det ble litt for mye krom syntes jeg. Bytta ut kromgrillen med en DL-grill, ettersom jeg ville ha volvomerket midt på grillen.

 

volvoen.JPG

 

Enig med at det er den feteste fronten:D Rå bil du har;) grom front :P Har du no bilde av den med lysa på a? :) hva hjalp sølvteipen med? :P

Hadde vært en mulighet å felle de inn, men så ble det til at de ble tatt av:P

 

 

Jeg har H4 i alle fire lyktene, eneste jeg kobla sånn at det er fjernlys på alle, syns det ble bra lys av det :D Syns det ikke så så veldig bra ut med kjørelys i ale fire lyktene, syns det ble penest med kun kjørelys yterst:) Syns det er fint med chrom så skal ha mere jeg:P hehe skal kune ha chrom som Volvo har levert, skal jo ikke overdrive chromen helt :P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvtapen på innsiden av blinklysglassene gjør at parklyset i blinklysglasset går like høyt som parklysa i usa-lyktene. Originalt så går jo parklyset i blinklysglasset et par-tre cm høyere enn hovedlyktene. Ved å ha tape på innsiden går alle lysene like høyt opp, det ser ganske mye bedre ut.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kanskje greit og få oppdatert litt her??

Har egentlig ikke skjedd så mye, jobber med Amazonen nå om dagen:D

men har da fått gjort no, vaska bilen her om dagen da:P

Volvo2401.jpg

Volvo2402.jpg

Volvo2403.jpg

 

så lakka det andre sette jeg hadde til fronten i dag:D syns det ble bra jeg. noen som har no meninger om åssen fronten ble??

Volvo240.jpg

Volvo2401-1.jpg

 

bare og komme med komentarer, råd eller tips hehe :D ;P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei, da var det vel på tide og oppdatere litt på denne tråden.

 

har jo skjedd litt, fått hivd ut B230A motorn med M47 kasse og montert i B21ET med Intercooler og M46 :D har å fått senka den nedte bakken :D

 

Må å bare legge til at B21ET motorn har gått nøyaktig like langt som bilen:D begge hadde gått 114861km når bytte ble gjort ;P

 

montert Servo, Tykke stabstag fra Turbo bil, egentlig alt som satt på den orginale 240Turbo bilen jeg hadde er flyttet over, eneste som gjenstår er det svarte taktrekket:D

 

Har å satt i Turbo instrumeneter, speedometer som går til 220km/t og R-sport Turbo trykksmåler :P

 

Bytte fra 1030 til 1031 bakaksling og montert diffsperre i den..

 

Tokk en helg og få bytta motor, og ca 2 uker etter det igjen for og få den J**** K-Jeten til og fungere nogen lunde, å funker vel egentlig ikke som den skal enda:(

 

M46 kassa tok kvelden dagen etter jeg hadde fått bilen på veien igjen:/ tredje giret som gikk, men var jo ikke rart, da turtellern gikk over 7000rpm :P da det begynte og skrangle i girkassa:P

 

Hadde ikke no lyst til og skru mere på bilen da jeg endelig

hadde fått den kjørbar igjen hehe:P Så en annen M46 ble ikke montert før en uke etter på eller no:P

 

det som er gjort med motor:

 

Bytta reg. reim og strammer.

Bytte tenningsanlegg til A tenning og flytta over vakumklokka, og satt i D kam fra B21E,

 

Bygd egene downpipe som midlertidlig til jeg får betilt no annet, no forsalg på eksos?? :)

 

skaffa 940 manifoild men ikke montert.

 

Er da noen månder sia motorn ble bytte ut, men har ikke fått oppdatert før nå. :P

 

Bilder:

Gamle motorn:P

Volvo2401-2.jpg

Volvo2402-1.jpg

Volvo2403-1.jpg

 

Nye motorn i :D

Volvo24085Mod04.jpg

Volvo24085Mod03.jpg

Volvo24085Mod05.jpg

 

Turbo instrumentene :D

Volvo24085Mod06.jpg

Volvo24085Mod07.jpg

 

Å en litt senka Stasj :P

Volvo2404.jpg

 

Planen er og få pussa opp 240'n til sommern. Få Tatt alt av rust og lakkert den opp igjen i samme fargen, sånn den er nå ser den bare løen ut:(

 

No Tips eller bare kommenter? :D

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder lagt til :D

 

Fylte motor rommet med snø for en ukes tid siden:P så da stoppa den motorn:P Reg reima som hopp tenner:P har bilde som jeg skal få lagt ut..

 

Motorn er i gang igjen, er jo Volvo så blir ikke ødelagt ;D hehe:volvsmile

 

Bare og komme med kommentarter eller no:) skal få tatt no bilder av hele bilen i løpet av uka:P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her..

 

Hvordan klarte du å fylle motorrommet med snø forresten? :p

 

Hjelper seg ja...

 

bare klarte det jeg da:D

 

Volvo2405.jpg

 

var snø helt inn til torpedo vegen og oppp til panserett, var å fylt opp med snø bak grillen:P

 

Tok tid og få gravd fram motorn igjen, var blitt så bra pressa sammen den snøen:P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

TimBB: nei var nok ikke no snøfreser:P prøvde og brøyte åkern;P

 

luigi: Var jo dårlig brøyta, brøytekant/åker:P Det hjalp faktisk litt på K-Jeten på B21ET motorn:P den gikk litt bedre etter og blitt kjølt ned:P hehe, Selv om jeg måtte jo stille inn registre før jeg fikk no liv i den igjen..

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår