_240_turbo_ Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Nja, er ikke enig i at kompressordelen ikke blir så varm, min var helt rosa her om dagen etter en god del herjing i snøen, men det kan sikkert ha noe med at det ikke blir ordentlig kjøling med så lav fart... Resten vr forresten rødglødende. hehe Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Rosa aluminium høres varmt ut... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Hva med pulverlakkering? Er holdbare saker det..Nå skal ikke jeg uttale meg om hvor varmt kompressorhuset blir, for det har jeg ikke peiling på. Men som ReodorF sier, det kan ikke sammenlignes med eksosdelen i det hele tatt. Er jo frisk luft som blir sugd inn der hele tiden, kjøler en hel del det. Men det finnes lakk som tåler opptil 900 grader, og kompressorhuset blir _ikke_ så varmt :) jeg vet turbonetichs har en værstingserie med pulverlakkerte kompressorhus. Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Resten vr forresten rødglødende. hehe var kompressorhuset rødglødende?! høres rart ut! Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Hehe, syns det høres feil ut jeg.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 var kompressorhuset rødglødende?! høres rart ut! Nei, det var bare rosa men det kommer sikkert av noen timer med hard kjøring... Trodde heller ikke det var mulig.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Fra hva jeg har fått med meg må aluminium over 600°C før det begynner å gløde. Og så varmt tviler jeg på at man klarer å få et kompressorhus, uansett hvor hardt man kjører. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 lakker med billakk du! Ingen problemer! Blir ikke så varmt unsett! Jeg har brukt vanlig bokslakk/universal lakk! Holder fint til meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Kjøp deg eksoslakk/varmebestandig lakk sånn som motip lager: http://www.motip.com/?page=23&id=604 Der har du en del forskjellige farger, og tviler at turboen blir varmere enn 650C. Og denne lakken fungerer veldig bra. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Biltema har også flott varmebetandig lakk for opptil 600grader. De har flere farger og koster 40kr pr boks. Brukte den for å lakkere eksosen i chrome på mopeden min for mange år siden. Funket bra! Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg