PenetraTor Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 holder vanlig lakk/motorlakk på kompressorhuset på en turbo? vet turbonethics har en serie me pulverlakkerte kompressorhus. Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 ingen? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 ingen? Hvilke temperaturer holder lakken til da? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 motorlakk tåler vel 150-200 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 en turbo bli no betrakteli varmare en det Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 trur motorlakken takka for seg då ja :D turboen/manifolden på John Deere (eeh, jepp) er lakka men den lakken blir brent vekk med en gang, lakken er ikkje berekna på varmen.. kan hende det berre er "lagringslakk" på turbotechnics turboen som blir brent vekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Minner om at PenetraTor ønsker å lakkere kompressorhuset, og det blir jo ikke fullt så varmt som eksosdelen, for å si det mildt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hva med pulverlakkering? Er holdbare saker det.. Nå skal ikke jeg uttale meg om hvor varmt kompressorhuset blir, for det har jeg ikke peiling på. Men som ReodorF sier, det kan ikke sammenlignes med eksosdelen i det hele tatt. Er jo frisk luft som blir sugd inn der hele tiden, kjøler en hel del det. Men det finnes lakk som tåler opptil 900 grader, og kompressorhuset blir _ikke_ så varmt :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 aah :op: kan jo ta på kompressorhuset jo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Rimelig sikker på at du kan bruke bvanlig varmebestandig lakk på kompressorhuset, blir jo ikke spesiellt varmt der, turbinhuset kan du nok glemme. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 altså, det er snakk om innsugsiden av turboen, det vil si aludelen. Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hvorfor lakke? Du kan jo polere! Bling-bling ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet April 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Hvorfor lakke? Du kan jo polere! Bling-bling ;) det er jo så siiiiiiiiiiinsykt mye arbeid å pusse ned alu støypt i sandform! Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Mye arbeid ja! Når du skal lakke alu så må du ha en grunning beregnet for det, og den grunningen må vel tåle litt varme den og? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Nja, er ikke enig i at kompressordelen ikke blir så varm, min var helt rosa her om dagen etter en god del herjing i snøen, men det kan sikkert ha noe med at det ikke blir ordentlig kjøling med så lav fart... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.